Activitatea de inchiriere a sectiilor de cale ferata neinteroperabila de catre Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA – responsabila cu gestionarea infrastructurii feroviare – s-a dovedit nerentabila. Astfel, CFR SA a pierdut circa 1,4 miliarde de lei in urma rezilierii a zece contracte de inchiriere a sectiilor cale ferata producatoare de mari pierderi. Contractele respective au fost incheiate anul trecut, cu trei firme: RC CF Trans SRL Brasov, CTF Bucuresti si MIS Grup SRL.
Cele zece sectii de cale ferata neinteroperabila fac parte din trei regionale si au o lungime de circa 230 km. Astfel, sectia Harman-Intorsura Buzaului nu a mai fost preluata de contractantul RC CF Trans SRL Brasov, care licitase o suma de circa 380 milioane de lei pentru 29 km de cale ferata. Tronsonul Ploiesti-Maneciu, pentru care s-a licitat 370 milioane de lei, nu a mai fost preluat, pentru ca societatea care a castigat licitatia, CTF Bucuresti, nu si-a indeplinit obligatiile contractuale referitoare la asigurarea cerintelor de transport feroviar de calatori, conform pachetului minim necesar prevazut in contract.
Licitatiile vor fi reluate
Conform legislatiei in vigoare, CFR SA a intocmit documentatia pentru a relua licitatiile de inchiriere a sectiilor de cale ferata producatoare de mari pierderi. CFR SA a reusit sa inchirieze, in 2004, dupa trei licitatii organizate la Bursa Romana de Marfuri, numai 1.169 km de cale ferata neinteroperabila, din cei peste 2.890 km scosi la mezat. Valoarea totala de inchiriere a celor 1.169 km de cale a fost de peste 12,5 miliarde de lei. Firmele care au inchiriat cele 42 de tronsoane de circulatie din totalul de 105 scoase la licitatie incearca sa rentabilizeze portiunile respective.
Have something to add? Share it in the comments.