Stiri si noutati

Creditele sustin peste 60% din vanzarile magazinelor de electrocasnice

Carmen Neacsu, Consuela Stegarescu

Vanzarile de produse electrocasnice se mentin la un nivel foarte ridicat, sistemul de achizitionare in rate ramanand principala modalitate preferata de clientii cu venituri mici. Dupa aparitia normelor Bancii Centrale privind temperarea creditarii, lanturile de magazine de electrocasnice au cautat diferite metode de a atrage cat mai multi clienti, marirea perioadei de returnare a creditului fiind cea mai raspandita.

Vanzari uriase la TV si sisteme audio

Astfel, proportia produselor vandute in rate de grupul Altex se ridica, potrivit Corinei Salanti, marketing Manager, la 70%. Televizoarele, frigiderele, masinile de spalat si calculatoarele sunt produsele unde se inregistreaza cele mai bune vanzari, ne-a mai declarat oficialul Altex. De altfel, dupa cum declara recent Dan Ostahie, presedintele Altex, piata tehnologiei informatiei a cunoscut o crestere de peste 50% in prima parte a anului, trend care va continua si in perioada urmatoare. La Flanco, aproape 60% din vanzarile magazinelor de profil reprezinta produsele de stricta necesitate vandute in rate. Astfel, televizoarele reprezinta 22% din totalul vanzarilor, masinile de spalat, 19,55%, iar frigiderele, 17%, ne-au declarat reprezentantii acestei retele de magazine. Clasamentul este identic celui aferent anului 2003. Exista produse, ne-a mai declarat Corina Salanti, unde vanzarile au depasit previziunile, cu preponderenta la grupa de electrocasnice. Este vorba in special de televizoare si de sistemele audio.

Produsele scumpe se vand cu banii jos

Una dintre metodele de adaptare la regulile BNR gasite de catre lanturile de magazine a fost cea de majorare a perioadei de rambursare a creditului, pentru a se da posibilitatea la cat mai multi clienti potentiali sa poata respecta noile reguli. Astfel, perioadele de rambursare au fost marite de la 3 ani la 5 ani. "Perioada mai lunga de rambursare a creditelor determina o rata lunara mai mica, care e mai convenabila pentru majoritatea cumparatorilor in rate", ne-a mai informat Marketing Manager Altex. Produsele care se vand cel mai bine in magazinele care ofera credite pe loc sunt televizoarele, masinile de spalat si frigiderele, toate acestea fiind achizitionate in rate, potrivit datelor oficialilor Flanco. Ambele lanturi de magazine au inceput sa acorde credite pe 5 ani. De remarcat ca structura vanzarilor difera in functie de zona in care este amplasat magazinul, astfel ca in unitatile situate in zonele rezidentiale predomina vanzarile cash. De asemenea, mai spun reprezentantii companiei Flanco, produsele scumpe sunt achitate pe loc. Grupul Altex estimeaza, pentru lunile ramase pana la finele anului, o cifra de vanzari de 140 milioane de euro. In ceea ce priveste electrocasnicele, incasarile grupului Altex in primul semestru al anului depasesc echivalentul a 60 milioane de euro. Concurenta, reteaua de magazine Flanco, estima la inceputul anului ca vanzarile din 2004 vor insuma 200 milioane de euro.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *