Stiri si noutati

?Cum ne vindem tara?? ? o intrebare la care politicienii ar trebui sa cunoasca raspunsul

Agentia pentru Strategii Guvernamentale a organizat ieri dezbaterea cu tema "Cum ne vindem tara", discutii care se inscriu in seria de consultari publice destinate definirii conceptului de brand de natiune.

Drumul lung pana la momentul identificarii brandului de tara menit sa imbunatateasca imginea Romaniei in lume trebuie sa treaca de bariere precum cea a unei imagini externe foarte proaste si prin etape precum identificarea imaginii pe care romanii o au despre ei insisi si despre natiune.

Imagine falimentara

"Pana acum catva timp, spuneam ca Romania nu are nici un produs sau serviciu care sa o incadreze in randul liderilor mondiali in tehnologie, care au o contributie importanta si constanta la progresul tehnologic. Afirmatia este valabila si astazi", a declarat consilierul prezidential Theodor Stolojan. El s-a declarat, totusi, optimist, dat fiind ca se contureaza "samburi" care pot personaliza oferta romaneasca pe plan extern: produsele agriculturii biologice sau cele ale industriei automobilelor. Presedintele Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice (ARRP), Dumitru Bortun, a atras atentia ca principala problema a Romaniei in ultimii 15 ani a fost aceea ca, practic, nu a existat nici o strategie globala de dezvoltare a tarii, careia strategia de imagine sa-i fie subordonata. "Acest lucru este mai putin vizibil pentru ca avem acquis-ul comunitar. Ne-au dat altii proiecte, nu exista proiecte romanesti pentru societate, in contextul globalizarii. De unde sa avem o strategie coerenta?", a intrebat profesorul Bortun. El atrage atentia ca, pentru a fi eficienta, strategia de creare a brandului pentru Romania trebuie sa porneasca de la fapte reale, sa fie astfel credibila. "Brandul de tara trebuie sa plece de la o cercetare serioasa. In primul rand trebuie sa aflam cine suntem noi (romanii-n.r.) in perceptia noastra si cum suntem vazuti in exterior? , a sugerat Bortun.

"Daca Romania ar fi fost o companie privata, ar fi dat de mult faliment", este de parere Mihai Ghika, reprezentant al International Advertising Association. In opinia sa, solutia problemei se afla la politicieni.

Si Cristian Parvulescu, presedintele Pro Democratia, a subscris ideii de necesitate a elaborarii unui studiu din care sa rezulte "propria imagine a romanilor despre ei si abia apoi sa inceapa ofensiva de imagine". In plus, Parvulescu mai atrage atentia si asupra necesitatii cresterii increderii romanilor in ei insisi si promovarea exemplelor demne de urmat. (Carmen Neacsu)

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *