Stiri si noutati

Electrocasnicele in rate totalizeaza 60% din vanzarile magazinelor

Consuela Stegarescu, Carmen Neacsu

Televizoarele, masinile de spalat, aragazurile, frigiderele si combinele frigorifice sunt produsele cel mai bine vandute in rate, potrivit declaratiilor reprezentantilor magazinelor de profil. Produse mult mai costisitoare si care nu reprezinta o necesitate, ca de exemplu liniile audio, camerele video s.a., sunt cumparate insa cu banii jos, de cei care-si permit astfel de achizitii.

"Televizoarele in rate reprezinta 22% din totalul vanzarilor de electrocasnice, masinile de spalat detin o pondere de 20%, iar frigiderele, 17%, afirma reprezentantii firmelor de profil."

Cel mai cerut produs: televizorul

Produsul care se vinde cel mai bine in rate este televizorul, urmat in clasamentul vanzarilor de electrocasnicele de minima necesitate, respectiv frigidere si masini de spalat. Potrivit reprezentantilor lantului de magazine Altex, cel mai bine vandute produse electrocasnice in rate sunt frigiderele, combinele frigorifice, masinile de spalat si aragazurile. Din categoria electronicelor, produsele pe care romanii le cumpara cu precadere sunt televizoarele si calculatoarele, urmate de aparatele de aer conditionat, au adaugat sursele citate.

Structura vanzarilor nu s-a schimbat

Aproape 60% din vanzarile magazinelor de profil reprezinta produsele de stricta necesitate vandute in rate. Mai precis, televizoarele reprezinta 22% din totalul vanzarilor, masinile de spalat detin o pondere de 19,55%, iar frigiderele, 17%, ne-au declarat reprezentantii retelei de magazine Flanco. Acest clasament este identic celui aferent anului 2003. Motivul pentru care romanii achizitioneaza in continuare cele trei tipuri de produse este faptul ca locuintele lor nu sunt utilate pe masura necesitatilor, explica reprezentantii magazinelor de profil. Ei au adaugat ca locuintele acestora, care vreme indelungata nu si-au putut cumpara electronicele si electrocasnicele de care aveau nevoie, n-au ajuns inca la standardul minim de utilare.

Electronicele scumpe, platite cash

In conditiile in care produsele electronice si electrocasnice de stricta necesitate sunt platite in rate, care se intind chiar pe cinci ani, echipamente audio-video sofisticate sunt platite pe loc. Pretul unui astfel de dispozitiv depaseste de obicei 1.000 de dolari. Vanzarile de produse din aceasta categorie au inregistrat cresteri importante in acest an, sustin reprezentantii magazinelor.

Piata IT a crescut cu 50%

Piata IT a inregistrat o crestere cu peste 50% in primele sase luni ale acestui an si va continua trendul ascendent si in perioada urmatoare, a declarat presedintele Altex, Dan Ostahie. In mod asemanator, si reprezentantii celorlalte magazine sustin ca au crescut semnificativ vanzarile de computere si componente. Inca de anul trecut, specialistii anticipau ca produsele IT vandute in rate vor avea suuces in 2004.

Creditele, mai mari in fiecare luna

Totalul creditelor de consum a crescut cu numai 2.355 miliarde lei in luna iunie, ajungand la 61.759 miliarde lei. La sfarsitul lunii mai, creditele de consum insumau 59.403 miliarde lei, cu 4.127 miliarde lei mai mult decat la finele lunii precedente. Cele mai mari cresteri le-au inregistrat insa creditele de consum contractate in valuta. Mai precis, suma acestora a crescut cu aproximativ 2.000 miliarde de lei in luna iunie si cu aproape 2.600 miliarde de lei in luna mai.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *