Stiri si noutati

General Motors vinde majoritatea participatiei pe care o detine in Suzuki

Confruntat cu cea mai dificila perioada din istoria sa, concernul auto american General Motors a anuntat luni ca va vinde 17,4 la suta din actiunile pe care le detine in constructorul auto japonez Suzuki Motor Corp. in incercare de a strange lichiditatile de care are nevoie, insa a tinut sa sublinieze ca parteneriatul dintre GM si Suzuki va continua, informeaza AP. Tranzactia, evaluata la aproximativ doua miliarde dolari, va lasa concernul american GM cu o participatie de aproximativ trei procente in Suzuki. Astfel GM va cadea de pe locul unu pe locul sapte in topul celor mai importanti investitori la Suzuki. Directorul executiv de la Suzuki, Osamu Suzuki, a apreciat ca tranzactia este o mana de ajutor intinsa partenerului GM.

Oficialul citat a precizat ca firma japoneza intentioneaza sa achizitioneze la pretul pietei o mare parte din cele 93,26 milioane actiuni Suzuki care urmeaza sa fie scoase la vanzare de GM. La randul sau, presedintele General Motors pentru regiunea Asia Pacific, Troy A. Clarke, a tinut sa sublinieze ca nu vor exista alte modificari in parteneriatul dintre GM si Suzuki, care dateaza din 1981. In continuare, Suzuki va controla 11 procente din subsidiara sud-coreeana a grupului GM, firma GM Daewoo Auto & Technology Co., si se va ocupa de distributia in Japonia a autovehiculele marca Chevrolet. De asemenea facilitatea de productie din Canada, pe care o detin in comun GM si Suzuki, se va concentra pe dezvoltarea tehnologiei celulei de combustibil. Troy A. Clarke a dezvaluit ca decizia a fost luata de consiliul de administratie de la GM cu prilejul unei reuniuni care a avut loc luna trecuta. Sursa citata a apreciat ca aceasta tranzactie va aduce GM un profit inainte de impozitare cuprins intre 550 si 750 milioane dolari. In plus, Clarke a tinut sa sublinieze ca nu exista planuri pentru modificarea participatiei de 7,9 procente pe care GM o detine in constructorul japonez de autocamioane Isuzu Motors. In ultima vreme General Motors s-a confruntat cu diminuarea constanta a cotei de piata in SUA, in principal din cauza rivalilor asiatici, anuntand pierderi de 8,6 miliarde dolari pe ansamblul anului 2005.

Recent grupul american a prezentat o strategie de redresare care viza concedierea a 30.000 de angajati si inchiderea a 12 facilitati de productie din America de Nord pana in 2008. In luna octombrie 2005, GM a anuntat ca a pus punct aliantei cu un alt constructor japonez, Fuji Heavy Industries, producatorul autoturismelor marca Subaru, prin vanzarea intregii participatii de 20 de procente detinuta in societatea japoneza.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *