Susanele.ro

IBM ofera solutii imbatabile de management al securitatii

Marilena Dan

In cadrul celei de-a opta editii a Romanian Computer Show, ce se desfasoara in aceste zile la Bucuresti, compania IBM Romania a organizat o conferinta cu tema "Managementul securitatii cu IBM", in care au fost prezentate ultimele noutati din portofoliul sau de produse, solutii complete si servicii, ce raspund celor mai diverse si complexe cerinte de siguranta si securitate ale clientilor.

Printre subiectele abordate in cadrul conferintei IBM-Day a fost si cel privind retelele de calcul Grid, care aduc e-business la un nou nivel, intrucat ofera clientilor o infrastructura IT virtuala elastica, flexibila si disponibila din orice locatie, la cerere, IBM fiind un furnizor de varf de sisteme si servicii grid pentru lumea stiintifica si tehnica, si nu numai.

Referitor la problemele de securitate in structuri de tip "grid", IBM considera ca sistemele "grid" raspund cu succes cerintelor specifice ale unor clienti, in special cele care solicita resurse mari de calcul si stocare de date distribuite geografic. Compania a lansat cateva proiecte majore de acest tip care se dovedesc de succes si demonstreaza atat avansul tehnologic IBM in domeniu, cat si capabilitatile IBM de a gestiona proiecte complexe. IBM promoveaza solutii "grid" bazate pe standarde deschise in ideea de a permite colaborarea cu partenerii si a dezvoltarii ulterioare unanim acceptate in industrie.

De asemenea, IBM este constient de problemele deosebite legate de securitatea datelor si a accesului utilizatorilor la solutii bazate pe arhitectura "grid" si dispune de solutii adecvate, bazate pe vasta experienta IBM in realizarea de sisteme critice.

In ceea ce priveste IBM eServer iSeries, acesta este, pe langa siguranta in functionare, recunoscut pentru sistemul sau de securitate imbatabil. Aceasta se datoreaza arhitecturii de sistem, preluata de la AS/400, care a avut din primele faze ale proiectarii ca obiectiv asigurarea securitatii si care a facut ca pana acum sistemul sa nu poata fi penetrat de hackeri sau virusi. Arhitectura a fost dezvoltata in continuare si i s-au adaugat elemente pentru a raspunde noilor cerinte ale economiei bazate pe Intenet. Astfel, sistemul ofera comunicatii incriptate, acces Web securizat (utilizand SSL=Secure Sockets Layer) si management de certificate pentru realizarea autentificarii in cadrul tranzactiilor pe Web.

Ultima noutate o constituie "Enterprise Identity Mapping", care permite unui utilizator autorizat un signon unic pentru a accesa toate serverele din reteaua unei organizatii. "Enterprise Identity Mapping" este parte a Proiectului eLisa, simplifica administrarea parolelor si accesul in retea in cazul aplicatiilor pe mai multe niveluri, functionand pe servere multiple, si a fost implementata prima oara pe iSeries.

Ultima parte a conferintei a fost dedicata unui studiu de caz referitor la implementarea, de catre IBM Romania, a unor solutii de continuitate a afacerilor si recuperare din dezastre cu centru IT alternativ, pentru Banca Comerciala Romana. Ea raspunde nevoilor crescande de asigurare a integritatii si securitatii informatiilor acestui important client.

S-a inceput cu o etapa de consultanta, care a cuprins analiza situatiei curente, stabilindu-se gradul de protectie la intreruperi, pe care infrastructura IT & C si procesele de afaceri erau capabile sa-l ofere. Un rol insemnat l-a avut, in aceasta faza, evaluarea riscurilor reale care planau asupra mediului de afaceri, subliniindu-se punctele slabe ale proceselor de restabilire a afacerii dupa intreruperi si dezastre.

Consultanta a continuat cu definirea strategiei companiei vizate privind protectia la intreruperi, cu stabilirea proceselor si aplicatiilor cu adevarat critice pentru afaceri si timpul maxim pe care BCR si-l putea permite, astfel incat costurile intreruperii sa fie cat mai limitate. S-au comparat costurile in functie de timp ale intreprinderilor cu costurile de implementare ale mai multor solutii (in functie de timpul de restabilire), optandu-se pentru variantele optime.

IBM Romania a contribuit, asadar, la proiectarea solutiei de restabilire, trecand apoi la implementarea propriu-zisa a acesteia. Au fost utilizate cele mai noi tehnologii si pachete software specializate, purtand marca IBM, dar si ale partenerilor sai de renume.

Nu in ultimul rand, IBM a contribuit la realizarea unui plan de actiune in caz de intreruperi neplanificate si dezastre: descrierea echipelor si stabilirea regulilor de actiune, cat si a pasilor concreti ce trebuie facuti pentru comutarea pe solutia IT & C alternativa. Mai mult, in cadrul unor servicii de outtasking numite Managed Services, IBM poate prelua partial sau in intregime rolul de manager al actiunilor de restabilire in situatii neprevazute.

Ciclul serviciilor se incheie cu etape de revizuire periodica a solutiei de recuperare si a planului de restabilire, pentru a le pastra la nivelul impus de standardele foarte severe din domeniu.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *