Susanele.ro

Implementarea acordului de imprumut dintre Rom?nia si BIRD va fi facuta de CNADNR, CFR SA si Metrorex

Implementarea acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) pentru finantarea Proiectului de Restructurare a Transporturilor, in valoare de 225 milioane de dolari, se va realiza de catre Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania SA (CNADNR), pentru suma de 149 milioane dolari, Compania Nationala de Cai Ferate "C.F.R." – S.A., pentru 75 milioane dolari si Societatea Comerciala "Metrorex" – S.A., pentru suma de un milion dolari, informeaza un comunicat al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT).
Acordul de imprumut a fost semnat la 28 ianuarie 2005 si ratificat prin OUG nr. 52/2005 din 15.06.2005, suma urmand a fi rambursata in 12 ani, cu 5 ani perioada de gratie.
Proiectul este structurat pe trei componente rutiera, feroviara si transport urban in Bucuresti.
Potrivit MTCT, componenta rutiera se refera la dezvoltarea institutionala a CNADNR si presupune furnizarea de asistenta tehnica si de echipamente corespunzatoare in scopul sustinerii dezvoltarii institutionale si pentru dezvoltarea capacitatilor si metodelor de planificare ale CNADNR precum si pentru imbunatatirea sigurantei rutiere, construirea si supervizarea soselelor de ocolire in orasele selectate, reabilitarea podurilor si instruire.
Din valoarea totala a imprumutului, 75 milioane dolari vor fi alocati pentru restructurarea sistemului feroviar. Componentele feroviare din Proiectul de Restructurare a Transporturilor au ca scop principal sa acorde sprijin Guvernului si sistemului feroviar pentru definitivarea procesului initiat in vederea consolidarii reformelor din sectorul feroviar prin finalizarea privatizarii activitatilor auxiliare si concentrarea asupra activitatilor de baza, reducerea marimii CFR SA si imbunatatirea productivitatii acestei institutii si
extinderea Sistemului Informational Integrat al Cailor Ferate (IRIS), ca si a altor elemente tehnologice in activitatea curenta cu scopul de a imbunatati serviciile oferite clientilor, la costuri mai mici.
Adoptarea in transportul feroviar de marfa a unei unei politici orientate spre piata si utilizarea unor practici comerciale, ajustarea la cerintele de piata a serviciilor oferite calatorilor, in vederea cresterii eficientei si a reducerii costurilor si facilitarea procesului de privatizare a CFR Marfa SA sunt alte activitati vizate pentru restructurarea sistemului feroviar.
Potrivit MTCT, imprumutul pentru sistemul feroviar va fi folosit in mod concret pentru crearea unui Centru de servire a clientilor in Transportul de Marfa care va reorganiza procedurile prin care CFR Marfa SA isi ofera serviciile clientilor. In acest fel se vor adopta in cadrul companiei cele mai bune practici privind politicile tarifare, contractele cu clientii, facturarea si colectarea veniturilor si urmarirea expeditiilor de vagoane. De asemenea, va fi creat un Centru de urmarire a circulatiei trenurilor, care va asigura prin mijloace electronice controlul circulatiei feroviare oferind solutii pentru optimizarea deciziilor operative de dirijare a circulatiei trenurilor pentru diversi operatori feroviari.
Imbunatatirea Managementului Intretinerii Infrastructurii Feroviare prin reorganizarea procedurilor de administrare a infrastructurii feroviare, a sistemului de planificare a lucrarilor si de urmarire a executiei acestora, dotarea CFR SA cu echipament modern de intretinere si reparare a infrastructurii feroviare publice si modernizarea echipamentelor de energo alimentrare pentru tractiunea electrica a trenurilor, a echipamentelor de semnalizare si a retelei de telecomunicatii a caii ferate romane sunt alte proiecte concrete care vor fi realizate cu ajutorul imprumutului BIRD.
In ceea ce priveste transportul urban in Bucuresti, se vor finanta activitati pentru infiintarea Autoritatii Metropolitane de Transport Bucuresti – masura institutionala care va asigura dezvoltarea coerenta a transportului urban si suburban si pentru restructurarea Metrorex in vederea integrarii si eficientizarii transportului cu metroul ca mijloc de transport public de mare capacitate, ecologic si modern.
Proiectul de Restructurare a Transporturilor va fi incheiat pana la data de 30 aprilie 2009.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *