Compania Dacia a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de aproape 1,2 miliarde euro, iar pentru anul 2006 estimeaza un nivel de peste 1,5 miliarde euro, a anuntat marti intr-o conferinta de presa directorul general al companiei, Francois Fourmont. Cresterea puternica a vanzarilor datorita succesului comercial al modelului Logan a permis Dacia sa obtina in 2005 un profit net de 57 milioane de euro, dupa cinci ani in care pierderile cumulate s-au cifrat la 363 milioane euro. Anul trecut, vanzarile de autovehicule Dacia au crescut cu 70,6 la suta fata de anul 2004, pana la nivelul de 164.406 unitati. La aceasta crestere au contribuit atat rezultatele comerciale din Romania – 113.276 unitati vandute (plus 68,9 la suta fata de 2004), cat si cele inregistrate la export, unde, cu 51.130 vehicule comercializate, vanzarile au crescut de 2,7 ori. Productia a atins un record istoric de 172.021 vehicule, din care 146.456 Logan.
Impulsionata de cererea comerciala puternica pentru modelul Logan, activitatea de fabricatie a uzinei de la Mioveni a depasit practic volumul cumulat al anilor 2003 si 2004. Cifra de afaceri a Dacia a crescut de mai bine de doua ori fata de cea inregistrata in anul 2004, cand s-a situat la 578 milioane euro, iar contributia exportului a fost de 348 milioane de euro, cu 300 la suta mai mult fata de anul precedent. Activitatea de piese de schimb a generat o cifra de afaceri de 122 milioane de euro, ceea ce echivaleaza cu 9,8 la suta din cifra de afaceri totala inregistrata de Dacia. Investitiile au totalizat 157 milioane de euro in 2005, iar valoarea cumulata a investitiilor realizate la Dacia de la privatizare se ridica la finele anului trecut la 630 milioane de euro. Ţinand cont de nivelul pierderilor inregistrate in anii precedenti si de importanta investitiilor realizate, Adunarea Generala a Actionarilor, la propunerea Consiliului de Administratie a decis sa reintregeasca activul net al societatii prin recuperarea pierderilor contabile. Din acest motiv, profitul inregistrat nu poate fi distribuit in alte scopuri, cum ar fi acordarea de dividende. Aceasta politica va fi probabil mentinuta in urmatorii ani.
Potrivit lui Fourmont, Renault detine in prezent 99,43 la suta din capitalul social al Dacia si nu intentioneaza sa listeze din nou societatea la bursa. In 2005, marja operationala (profitul din operare) a atins 56,8 milioane euro, situandu-se la 4,73 la suta din cifra de afaceri. Daca aceasta marja ar fi pastrata in 2006, Dacia ar urma sa obtina un profit de peste 71 milioane euro, dar directorul Francois Fourmont nu a dorit sa ofere cifre in acest sens, subliniind ca exista o serie de factori care sunt urmariti cu mare atentie de managementul companiei – cursul de schimb leu/euro si restrictiile la acordarea de credite. Pentru 2006, Dacia estimeaza o productie de 200.000 de autovehicule si pe vanzari de acelasi nivel, din care 112.000 unitati in Romania si 88.000 la export. Investitiile prevazute pentru anul in curs depasesc 150 milioane euro.
Have something to add? Share it in the comments.