Stiri si noutati

Mai putine acte pentru achizitionarea rovinietei

Incepand de marti, 11 ianuarie 2005, persoanele fizice si juridice care platesc integral tariful de utilizare a retelei de drumuri nationale in statiile Petrom, Rompetrol si Mol vor avea nevoie numai de certificatul de inmatriculare sau cartea de identitate a autovehiculului (in copie sau original, dupa caz), informeaza Ministerul Transporturilor. La solicitarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, Ministerul Finantelor Publice a aprobat ca societatile care distribuie roviniete sa elibereze bon fiscal sau chitanta, care trebuie pastrate de utilizator, in copie sau original, dupa caz, pentru a face dovada platii la o verificare ulterioara in trafic. Din data de 11 ianuarie, bonul fiscal sau chitanta vor putea fi eliberate doar de Petrom, Rompetrol si Mol. Utilizatorul poate folosi orice modalitate de plata acceptata in punctul de vanzare sau de distribuitor (numerar, card, ordin de plata).

In momentul eliberarii rovinietei, utilizatorul trebuie sa verifice daca aceasta a fost compostata corespunzator datelor din documentele vehiculului prezentate si perioadei de valabilitate cerute. De asemenea, utilizatorul trebuie sa verifice inscrierea pe documentul de plata a numarului vehiculului si a seriei rovinietei.

Utilizatorii vehiculelor Euro 1 (anul de fabricatie nu poate fi mai mic de 1993) vor solicita pe proprie raspundere eliberarea rovinietei conform clasei de emisii poluante a vehiculului, nefiind necesare alte documente. Responsabilitatea declararii datelor apartine integral si neconditionat detinatorului vehiculului.

Valabilitatea rovinietei este de 12 luni din momentul achizitionarii si este necesara doar pentru reteaua de drumuri nationale si autostrazi. (S.E.)

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *