"Francizorii refuza sa intre pe piata romaneasca daca nu gasesc spatiile comerciale de care au nevoie si un partener autohton solid cu care sa imparta riscul investitional", a declarat, ieri, Christian Hiver, directorul general al Grupului Proxim – membru fondator al Asociatiei Retelelor de Franciza din Romania. El a precizat ca aproximativ 90% din magazinele internationale din Romania sunt in sistem de franciza.
In prezent, pe piata autohtona exista peste 150 de francize, din care in comertul de haine – 70%, servicii – 15-20% si alimente – 10-15%. "Multe marci straine sunt interesate sa intre pe piata romaneasca, dar este destul de greu sa aduci noi francize, pentru ca nu exista centre comerciale de calitate si de aceea incercam sa inventam proiecte", a spus Hiver. El a explicat ca firma pe care o conduce poarta in prezent discutii pentru achizitionarea mai multor terenuri in Bucuresti si o serie de orase importante din nordul tarii, pentru construirea de noi centre comerciale. Compania are in vedere si dezvoltarea unei galerii comerciale de lux, destinata persoanelor cu venituri mari. "Centrele vor avea suprafete cuprinse intre 200 si 1.000 metri patrati, in functie de cerere, si vor cuprinde magazine alimentare si de imbracaminte, dar si diverse servicii. Investitia pentru un astfel de centru va fi de 5-10 milioane de euro", a spus Hiver. El nu a precizat valoarea totala a investitiilor si nici numarul magazinelor care urmeaza sa fie inaugurate. (C.S.)
Have something to add? Share it in the comments.