Stiri si noutati

Noi modificari la Registrul Salariatilor pentru evitarea inregistrarii duble a angajatilor

Legislatia in vigoare permite inregistrarea activitatii salariatilor atat in carnetele de munca, cat si in registrele generale ale angajatorilor. Pentru a evita inregistrarea dubla a persoanelor angajate, institutiile autorizate au elaborat un proiect de act normativ care respecta si prevederile Codului Muncii. "Principalele modificari vizeaza elementele cuprinse in registrul general si care trebuie completate cu rigurozitate de catre angajatori", se precizeaza in nota de fundamentare a proiectului. Astfel, pana la data de 31 decembrie 2006, angajatorii nu vor mai fi obligati sa completeze registrul cu informatii referitoare la durata contractului individual de munca, durata unei zile de munca, timpul pe care se desfasoara perioada de proba, ocupatia, salariul de baza, respectiv modificarea si suspendarea contractului de munca deoarece aceste date sunt in carnetul de munca.

In alta ordine de idei, proiectul ia in consideratie solicitarile inspectoratelor teritoriale de munca si ale angajatorilor referitoare la conditiile si perioada de pastrare a registrului general de evidenta a salariatilor. Astfel, acestea vor fi pastrate in locuri care "sa asigure securitatea datelor si sa indeplineasca conditiile necesare pentru pastrarea lor indelungata si corespunzatoare", conform prevederilor proiectului legislativ. Acest document poate fi pastrat si in format electronic, cu aprobarea inspectoratului teritorial sau la cererea acestuia.

Acuratetea datelor, asigurata

O alta modificare importanta pe care o aduce proiectul de act normativ vizeaza acuratetea datelor inscrise in registrul general al unei firme prin responsabilizarea persoanei care le completeaza. Angajatorul va fi obligat sa desemneze, printr-o decizie, o persoana care sa efectueze inscrierile in registru si care va certifica datele completate prin folosirea semnaturii si stampilei, iar registrele tiparite dupa intrarea in vigoare a proiectului mentionat vor avea o rubrica destinata acestor informatii. In cazul in care angajatorul a infiintat deja un registru general al societatii, acesta nu trebuie inlocuit, dar informatiile referitoare la persoana care il completeaza trebuie precizate.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published.