Compania Dacia prezinta marti, in premiera, la Salonul Auto de la Geneva, noul model Dacia Logan break, eveniment la care va fi prezent si premierul Calin Popescu Tariceanu. Lansarea oficiala a noii variante Logan face parte dintr-un proiect mai amplu de diversificare a modelului produs de uzina de la Pitesti, cu o semnificatie deosebita pentru evolutia industriei auto romanesti ca principala locomotiva a dezvoltarii industriale a Romaniei. Compania Dacia a anuntat la inceputul acestui an ca va introduce, pe piata romaneasca, in luna octombrie a acestui an, versiunile break ale modelului Logan, cu cinci si sapte locuri, estimarile de vanzari pentru versiunile Logan break vizand un volum de numai cateva mii de unitati in 2006. Reprezentantii companiei Dacia spera insa ca noile versiuni sa se bucure de un succes la fel de mare precum motorizarea Diesel, pentru care estimarile initiale indicau o pondere de 30 la suta din totalul vanzarilor, dar care a ajuns insa la peste 50 la suta.
Pana la sfarsitul anului 2006, Logan ar urma sa fie comercializat pe 50 de piete externe fata de 38 in prezent. Succesul modelului Logan a permis companiei Dacia sa realizeze in 2005 cele mai mari vanzari din istoria sa, fiind comercializate in total, in Romania si pe pietele externe, 163.899 vehicule, mai mult cu 70 la suta comparativ cu 2004. Potrivit specialistilor, romanii nu au cultivat gustul pentru cumpararea de modele break, cota de piata a autoturismelor vandute, in aceasta versiune, in Romania, pe parcursul intregului an 2005, fiind nesemnificativa, de doar 2,6%. Modelele break si-au gasit doar 5.711 clienti anul trecut, potrivit datelor furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Numarul scazut de comenzi pentru aceste masini a facut ca segmentul break-urilor sa reprezinte doar 2,65% din piata totala de autoturisme.
Have something to add? Share it in the comments.