Romania a devenit o piata infloritoare pentru produsele contrafacute de toate genurile, cosmeticele si, in special, parfumurile reprezentand 80% din aceste falsuri. Puterea scazuta de cumparare si gradul redus de educatie si informare ale consumatorului au condus la situatia in care industria produselor contrafacute sa atinga cote alarmante. Problema a fost dezbatuta, ieri, la seminarul "Combaterea contrafacerilor in industria produselor cosmetice", organizat de Fundatia Romana pentru Promovarea dezvoltarii autoritatilor Locale, Ziua si Imprimeria Nationala (CNIN). Situatia Romaniei nu este singulara, problema contrafacerilor fiind in atentia oficialilor europeni, care au decis chiar infiintarea unui organism specializat in acest sens. Pe plan mondial, se estimeaza ca piata produselor contrafacute se cifreaza in jurul a circa 250 miliarde USD.
Pentru a limita efectele acestor activitati ilegale, atat asupra bugetului, activitatii si imaginii producatorilor de marca, cat si asupra sanatatii consumatorilor, CNIN propune realizarea unor documente vamale securizate care ar permite mentinerea unui control asupra marfurilor care intra sau ies din tara. (C.N.)
Have something to add? Share it in the comments.