Operatorii lanturilor de retail (cu amanuntul – n.r.) care doresc sa se extinda in Romania ar trebui sa adopte o atitudine prudenta, intrucat piata locala, estimata la 7-8 miliarde euro, cunoaste o concurenta puternica la nivelul preturilor, se arata intr-un studiu al PricewaterhouseCoopers (PwC), citat de Mediafax si care analizeaza evolutia pietei de retail in ultimele sase luni. Acesta ia in considerare tendintele de consum din Europa Centrala si de Est. Potrivit analistilor PwC, sistemele moderne de retail sunt in continua crestere in Romania, desi se afla inca la inceput. Astfel, cota de piata a magazinelor mici, de cartier, a chioscurilor si a vanzatorilor stradali va continua sa scada, concomitent cu dezvoltarea retelelor de magazine moderne. Valoarea totala a vanzarilor in sistem de retail a fost estimata la 7-8 miliarde de euro anul trecut, din care 1-2 miliarde de euro in supermarketuri, centre comerciale, magazine specializate. Nivelul este preconizat sa creasca cu 0,6% in acest an, 2,5% in 2004 si 2,6% in 2005. (M. Guta)
Have something to add? Share it in the comments.