Susanele.ro

Romania ar putea fi evitata de traseele rutiere transeuropene

Presedintele grupului crestin-social din Parlamentul European, Markus Ferber, a criticat noua politica privind infrastructura rutiera propusa de Comisia Europeana, atragand totodata atentia ca recentele planuri de trasee trans-europene ar putea ocoli teritoriul Romaniei, informeaza Deutsche Welle. Comisia Europeana a infiintat in aceasta vara o noua agentie, care sa accelereze realizarea unor proiecte rutiere transeuropene, fiind trasate alte sase proiecte prioritare, altele decat cele 30 de trasee, stabilite deja.

Potrivit Deutsche Welle, Bucurestiul ar trebui sa tina seama ca noile planuri rutiere trans-europene ar putea ocoli teritoriul tarii. "Eu cred ca Romania si Bulgaria ar trebui sa urmareasca extrem de critic aceste schimbari, pentru ca sunt existentiale. Aceste tari ar trebui sa se opuna retrasarii Coridoului IV, pentru ca vor pierde astfel legatura cu Europa Centrala", a declarat Herwig Nowak, secretarul institutiei abilitate cu dezvoltarea Coridorului IV, ruta care urmeaza sa faca legatura intre vestul si sud-estul continentului. Noua strategie ar putea propune, in locul coridorului IV, o noua axa, care trece de la Budapesta prin Belgrad si Nis spre Sofia, iar apoi se bifurca spre Grecia, respectiv Turcia, astfel incat vestul si sudul Romaniei si nordul Bulgariei sunt excluse din traseu.

Europarlamentarul a criticat schimbarea traseului Coridorului IV, apreciind ca toate traseele stabilite initial ar trebui realizate, atat caile ferate, cat si autostrazile."Coridorul IV este la fel de important ca si celelalte coridoare, I sau VI, care au devenit prioritare acum. Sa nu uitam, pentru Romania si Bulgaria exista mijloace financiare pentru finalizarea acestui coridor", a continuat Ferber.

El a recomandat Romaniei sa coopereze mai strans cu UE in domeniul infrastructurii rutiere.

"Experienta noastra din ultimii ani in acest domeniu nu este cea mai buna, din vina Bucurestiului si nu a UE. Romania ar trebui sa insiste acum ca UE sa sustina in continuare financiar realizarea Coridorului IV conform planurilor existente", a mai spus Ferber. Costurile aferente celor 30 de proiecte rutiere majore care trebuie sa fie finalizate pana in anul 2020 se ridica la 225 de miliarde de euro. (C.N.)

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *