In ceea ce priveste politica tarifara, mentionam ca pentru convorbirile locale, interurbane, cat si pentru cele internationale, Romtelecom aplica tarifele cele mai mici in weekend, de vineri de la ora 20 si pana luni la ora 8. Acest lucru face ca noile tarife de weekend sa fie mai mici cu pana la 40% pentru convorbirile interurbane si cu 44% mai mici pentru traficul Internet prin dial-up decat cele practicate pana acum. In cursul saptamanii, tarifele pentru international si interurban scad cu 20%, iar convorbirile locale au o crestere de pana la 20%. In ceea ce priveste valoarea abonamentelor, acestea sunt mai mari cu 0,03 euro pentru persoane fizice si cu 1,09 euro pentru companii.
O noua politica tarifara justificata
Asadar, cresterea tarifelor la abonamente si traficul local sunt compensate de scaderea masiva a tarifelor in weekend pentru majoritatea tipurilor de convorbiri si scaderea tarifelor la interurban si international in cursul saptamanii. Privind in mod obiectiv situatia, putem spune ca Romtelecom este indreptatit sa aplice aceasta politica tarifara, deoarece este necesar ca sistemul national de telecomunicatii sa se dezvolte in perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana. Dezvoltare inseamna servicii calitative si mai ales acces la telefonie pentru toti cetatenii. Romtelecom a reusit sa se eficientizeze si sa faca pasi importanti spre modernizare. Compania a incheiat primul trimestru al acestui an cu venituri operationale de 201,2 milioane de euro, fiind inregistrata o crestere a veniturilor cu 1,4% fata de perioada similara a anului trecut. Aceasta crestere s-a produs in ciuda unei deprecieri a leului in raport cu euro. In fapt, profitul net al primelor trei luni a fost de 10 milioane de euro, cu 72,4% mai mult decat in primul trimestru al anului 2003.
Se are in vedere implementarea ADSL
Romtelecom se afla in plin proces accelerat de reorganizare si eficientizare. Urmare a acestui proces, daca anul trecut un angajat era responsabil de buna functionare a 144 de linii telefonice, astazi, acelasi angajat are in responsabilitate 193 de linii. Dincolo de aceste aspecte, Romtelecom a reusit sa creasca numarul de linii telefonice cu 3,4% (si implicit de clienti). Faptul ca Romtelecom se schimba, si inca in ritm alert, o dovedesc ultimele luni. Un prim- argument: Romtelecom pune la dispozitia tuturor clientilor sai factura detaliata gratuit pentru apelurile interurbane, international, mobil si SVA (un fapt absolut de neimaginat in urma cu 2 ani). Totodata, compania a semnat parteneriate cu bancile comerciale cele mai importante (BCR, Banc Post, HVB Bank, Banca Transilvania, Banca Romexterra, ABN Amro Bank, Emporiki Bank Romania, ING Bank, Banca Romaneasca, Banca Tiriac sau Citibank), precum si cu cele 650 de oficii ale Postei Romane, oferind clientilor posibilitatea de plata a facturii direct la ghiseu sau prin bancomate (1.400 de bancomate, 24 de ore din 24).
Nu in ultimul rand, relatia cu clientii si imaginea companiei s-au imbunatatit simtitor si o data cu relansarea serviciului 931 (informatii numere clienti). Clientul care suna acum la 931 poate obtine informatia de care are nevoie in mai putin de 15 secunde. Romtelecom promite ca pana la finele anului 2005 va desfiinta toate centralele manuale, va reduce drastic numarul abonatilor cuplati, iar orice solicitare pe care un client o va adresa va fi rezolvata prin telefon, si nu printr-un munte de hartii. In prezent, o cerere de instalare a unui post telefonic sau de furnizare a unor servicii se poate face direct prin telefon la 930 (apel gratuit).
Compania are in vedere si implementarea tehnologiei avansate ADSL, dar si cresterea capacitatilor pentru ISDN si pentru toate serviciile nationale si internationale de voce si date in general. (M.C.)
Have something to add? Share it in the comments.