Susanele.ro

Sistemul de management al calitatii – elementul central al strategiei de dezvoltare a MFA Mizil

MFA Mizil este o societate cu o traditie de peste 50 de ani in domeniul produselor militare, apreciate atat pe piata interna, cat si pe cea internationala.

Ca urmare a masurilor luate in ultimii ani de echipa manageriala condusa de directorul general Constantin Cazacu (atat sub aspect organizatoric, cat si in ceea ce priveste introducerea de noi retehnologii, modernizarea procesului de productie si diversificarea gamei de produse), MFA Mizil este astazi, o societate cu un potential de dezvoltare urias.

Cel mai important aspect al strategiei de dezvoltare adoptate de conducerea MFA in ultimii 10 ani a fost, cu siguranta, implementarea unui sistem de management al calitatii si ridicarea nivelului calitativ al produselor la parametrii de competitivitate valabili pe plan mondial.

Implementarea managementului calitatii s-a impus ca o necesitate

Ideea implementarii unui sistem de management al calitatii a fost imbratisata de MFA Mizil inca din 1994 – managementul calitatii impunandu-se ca o necesitate dictata atat de conditiile economice de pe piata interna si externa (cerintele clientilor si altor parti interesate, printre care si MApN, iar in ultimii ani, intrarea in UE), cat si de realitatile interne ale societatii care a trebuit sa se restructureze atat sub aspect organizatoric, cat si al activitatii productive propriu-zise.

"Ne-am dat seama ca fara o organizare interna adecvata, fara implementarea unor norme si principii de eficienta si a unui sistem de management al calitatii care sa ne permita atingerea unui raport optim calitate/pret si realizarea unor produse competitive calitativ, intr-un mediu concurential tot mai acerb cum este cel al productiei de tehnica militara, nu vom avea niciodata rezultate pe masura asteptarilor noastre si ale partenerilor nostri, iar piata ne va sanctiona", ne-a declarat directorul general MFA Mizil.

Toate acestea se intamplau acum 10 ani cand MFA Mizil a reusit implementarea sistemului de management al calitatii SR EN ISO 9000/1995 si certificarea acestuia cu unul din cele mai redutabile organisme de certificare din Romania – Organismul Militar de Certificare, Acreditare si Supraveghere (OMCAS).

Ulterior, comitetul ISO (format din tari membre UE) a inlocuit seria SR EN ISO 9000/1995 cu noua serie de standarde SR EN ISO 9001/2001 la care a trebuit sa adere intreaga Europa incepand cu anul 2000. Constantin Cazacu a inteles imediat ca sansa MFA de a tine pasul cu firmele europene producatoare de tehnica militara este implementarea cat mai rapida a noii serii de standarde in domeniul managementului calitatii, SR EN ISO 9001/2001 traducandu-se prin imbunatatirea continua a modului de lucru, a performantelor si, nu in ultimul rand, prin atingerea unui grad maxim de eficienta sub raportul cost/calitate.

Schimbarea mentalitatii angajatilor a fost primul pas al implementarii managementului calitatii

Constantin Cazacu a precizat ca MFA Mizil – ca intreprindere militara – a folosit intotdeauna procese tehnologice moderne si de ultima ora, a beneficiat de personal extrem de bine instruit si a respectat standardele militare americane de calitate (care sunt considerate bunicii lui ISO 9000), fapt ce a usurat adoptarea standardelor actuale si implementarea sistemului de management al calitatii.

Directorul general MFA Mizil a subliniat ca "prima investitie in ceea ce priveste managementul calitatii a fost investitia in instruirea personalului care a creat premisa intelegerii pricipiilor de management al calitatii de catre toti membri organizatiei si ne-a permis sa putem lua decizii eficiente, bazate pe analiza datelor reale si a informatiilor corecte".

Implementarea sistemului de management al calitatii s-a facut cu sprijinul angajatilor

Angajatii MFA spun astazi ca politica in domeniul calitatii impusa de directorul general C-tin Cazacu s-a dovedit a fi cat se poate de realista, pentru ca obiectivele alese au putut fi stabilite, masurate si atinse, cu resurse si termene bine stabilite.

Pasii urmati in vederea implementarii standardului ISO 9001/2001 – abordarea principiilor de management si planificarea aplicarii lor prin crearea unor celule de lucru si a celor doua Centre de Profit (produse Militare si Produse Civile) – nu au fost deloc usor de facut, cu atat mai mult cu cat au fost facuti prin forte proprii.

Exista numeroase exemple de societati care apeleaza la ajutorul firmelor de consultanta care, de cele mai multe ori, duc firmele de mana pentru a obtine certificarile de calitate, fara, insa, ca in interiorul organizatiei, personalul sa fie pregatit pentru a face fata noilor cerinte.

In cazul MFA Mizil, implementarea standardului ISO 9001/2001 s-a facut ca o necesitate venita din interiorul organizatiei si cu sprijinul angajatilor care au participat activ la punerea in aplicare a planului de masuri.

"Chiar daca MFA a avut aproape 2000 de angajati, iar astazi suntem ceva mai mult de 300, am constientizat ca puterea nu sta in numar, ci in pregatirea si talentul celor capabili sa faca diferenta si sa aduc succesul", ne-a spus unul dintre numerosii specialisti de la MFA Mizil.

Standardul ISO 9001/2001 a fost obtinut in 2003

Constantin Cazacu spune ca trecerea la noua serie de standarde in domeniul calitatii a insemnat ani buni de munca – noua abordare necesitand stabilirea si definirea proceselor care adauga valoare, scoaterea lor in evidenta, regandirea tuturor fluxurilor de productie si stabilirea "proprietarilor" de proces.

"Prin aceasta abordare, SC MFA SA a devenit un ansamblu de perechi furnizor/intern – client/intern intre care s-au stabilit relatii de aceeasi natura cu cele de piata existente intre organizatii diferite. In acest fel, angajatii au devenit tot mai responsabili, ca si cum ar fi propria lor afacere – imbunatatirea continua devenind o stare de spirit care se degaja din atitudinea fiecarui angajat", a aratat directorul general Constantin Cazacu, pecizand ca "dupa aproape doi ani si jumatate, in 2003, munca intregului colectiv a fost incununata de succes prin obtinerea certificatului de management al calitatii in conformitate cu noul standard SR EN ISO 9001/2001".

MFA are potentialul sa se impuna pe piata extrem de concurentiala a tehnicii militare

Implementand cu atentie si seriozitate sistemul de management al calitatii inca din anul 1994 si avand ca obiectiv principal imbunatatirea performantelor generale si obtinerea unor produse competitive calitativ, MFA s-a pregatit continuu pentru lupta apriga cu concurenta care, dupa anul 2007, cand Romania va intra in clubul tarilor europene, va deveni tot mai acerba.

"MFA Mizil este astazi capabila sa faca fata concurentei acerbe de pe piata europeana si mondiala care se manifesta in toate domeniile, insa cu atat mai mult in domeniul productiei de tehnica militara.

Suntem convinsi ca spiritul de echipa existent in unitatea noastra ne v-a da puterea sa reusim, pentru ca potentialul apreciabil pe care il are societatea noastra face din MFA Mizil o firma ce are viitorul inainte", ne-a declarat Constantin Cazacu, directorul general al SC MFA SA Mizil.(D.P.)

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *