Stiri si noutati

Tepele de pe ultima suta de metri ale S.C DAEWOO AUTOMOBILE ROM?NIA SA

Inainte de vanzarea pachetului majoritar, SC DAEWOO AUTOMOBILE ROM?NIA SA (denumita in continuare DWAR), incearca sa lase in urma, pe langa datoriile binecunoscute deja de catre toata lumea, debite si catre societati private din Romania.

In urma cu mai bine de patru ani, mai exact in anul 2000, ca urmare a lipsei de profesionalism in abordarea si desfasurarea unui contract, cat si ca urmare a unor interese personale ale conducatorilor de atunci, care au primat bunului mers al conducerii, DWAR a fost trimis in judecata de catre SC ROUMANIE ASSURANCE INTERNATIONAL SA (denumita in continuare RAI), societate privata romaneasca si cel de-al doilea partener in contractul mai sus amintit, pentru denuntarea atitudinii DWAR si recuperarea datoriilor acestuia catre RAI. In toata aceasta perioada, pe care o consideram anormal de lunga pentru solutionarea unei cauze comerciale, au existat reusite si esecuri de ambele parti, judecari, apeluri, recursuri, reveniri, casari si toate tipurile de sentinte posibile, permise, legale sau nu. In final, la data de 28 iunie 2005, Curtea de Apel Ploiesti prin decizia nr.1532 a obligat DWAR, printr-o sentinta IREVOCABILA, la plata datoriilor catre RAI, respectiv sumele de 5.634.200 USD si 368.149,12 RON.

Dar, ciudat, sentinta nu a impresionat cu nimic conducerea DWAR care nu s-a grabit deloc sa-si achite datoriile stabilite de legiuitor, nici macar sa negocieze impreuna cu RAI o modalitate de esalonare a debitelor. Drept urmare, la data de 30 august 2005, RAI s-a vazut nevoita sa treaca la pasul urmator, si anume executarea silita si indisponibilizarea sumelor cuvenite.

Pentru a intarzia plata sumelor datorate, DWAR, aflata in pragul falimentului si la doar un pas de ultima solutie salvatoare, vanzarea, a inceput sa se foloseasca de toate tertipurile pentru a castiga timp si a pasa datoria unicului posibil cumparator real la ora actuala, respectiv STATUL ROM?N. Pe langa caile exceptionale de atac (revizuire, contestatie in anulare), DWAR a recurs si la cai inadmisibile si ridicole.

Deci, dupa mai bine de patru ani de judecata prin toate forurile justitiei, societatea de asigurari prejudiciata se vede in situatia de a nu-si recupera sumele cuvenite si este tarata, in continuare, in justitie prin diverse mijloace mai mult sau mai putin legale, cu scopul vadit de a fi lasata sa-si regleze litigiul cu viitorul posibil cumparator: Statul Roman.

Probabil ca pentru Grupul Daewoo, care si pe plan international este falimentar, datoria catre RAI reprezinta o picatura intr-un ocean de debite. Ne intrebam insa, daca este normal ca tot Statul Roman, dupa toate facilitatile pe care le-a acordat de-a lungul timpului acestui grup, sa suporte pierderile inregistrate sub administrarea coreeana. Si tot asa ne intrebam, daca este normal ca o societate romaneasca sa fie nevoita sa astepte peste patru ani solutionarea legala a problemelor sale comerciale, si, in final, sa nu reuseasca nici cu o hotarare IREVOCABILA sa-si recupereze banii, ba, mai mult decat atat, sa se regaseasca din nou la usile instantelor de judecata prin tertipuri ilegale, dar care isi regasesc, in continuare, ecou in justitie.

Cum s-a ajuns la acest litigiu?

Vom incerca sa aflam toate amanuntele necesare si va vom informa la randul nostru pe larg.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *