Stiri si noutati

Veniturile RomTelecom au depasit 201 milioane de euro in primul trimestru al anului

Consuela Stegarescu

Veniturile RomTelecom au inregistrat, in primul trimestru al acestui an, o crestere cu 1,4% fata de aceeasi perioada din 2003, ajungand la 201,1 milioane euro, a declarat, ieri, directorul general al companiei, James Hubley. "Cresterea veniturilor se explica prin majorarea volumului de trafic, de convorbiri locale, internationale si de interconectare. Aceasta crestere s-a inregistrat in pofida deprecierii leului in raport cu euro", a afirmat Hubley.

Veniturile obtinute de com-panie din convorbirile nationale au insumat 144,6 milioane de euro, iar cele obtinute din apelurile internationale au fost de 32,4 milioane de euro. In acelasi timp, RomTelecom a obtinut 22,6 milioane de euro din furnizarea altor servicii.

A crescut si profitul net

In perioada precizata, cheltuielile de exploatare ale grupului au atins 142,8 milioane euro, cu 0,6% mai mult decat in perioada similara a anului precedent. Platile compensatorii efectuate catre angajatii disponibilizati au fost de circa 19,2 milioane euro. Profitul brut inregistrat de RomTelecom in aceasta perioada a fost de 16,3 milioane euro, cu 7,4% mai mare decat in primele trei luni din 2003. In ceea ce priveste pro-fitul net al companiei, valoarea acestuia a fost de 10 milioane euro, cu 72,4% mai mare comparativ cu perioada similara din anul trecut, valoarea taxelor si impozitelor achitate dimi-nuandu-se cu circa 32%.

Mai multi abonati, trafic mai mare

Numarul abonatilor operatorului national de telefonie fixa a ajuns la sfarsitul primelor trei luni din acest an la peste 4,3 milioane, in crestere cu 3,4% fata de acceasi perioada a anului precedent, a anuntat Hubley. Totodata, in perioada de refe-rinta, volumul total al traficului in reteaua operatorului a crescut cu 2,3%, comparativ cu cel inregistrat in aceeasi perioada din 2003, ajungand la circa 3,2 miliarde de minute. Cu toate acestea, numarul mediu al convorbirilor efectuate de un abonat RomTelecom intr-o luna a scazut cu 2,6% in perioada de referinta, ajungand la 224 de minute.

Si eficienta companiei s-a imbunatatit, ajungandu-se la finele lunii martie la un numar de 193 linii pe angajat. Obiectivul companiei este sa ajunga, in anul 2006, la 300 de angajati pe o linie telefonica.

Fidelitatea clientilor, analizata

Potrivit sondajului de fidelitate a clientilor, realizat de RomTelecom, indicatorul minim inregistrat de operator este de 47, cifra inregistrata in randul firmelor clienti, a anuntat directorul comercial al companiei, Pieter Bakker. Pentru realizarea acestui sondaj au fost inter-vievate circa 500.000 de firme care utilizeaza serviciile RomTelecom. In ceea ce priveste indicatorul aferent clientilor persoane fizice, acesta este de 61.

Metodologia utilizata pentru intocmirea acestui sondaj a fost folosita si in tari din Vestul si Estul Europei, a precizat Bakker. Media europeana inregistrata de operatorii de linii telefonice fixe este de 61 in randul clientilor rezidentiali, respectiv de 50, in randul clientilor corporativi.

Calitatea serviciilor, recunoscuta

Din perspectiva clientilor, avantajele majore ale RomTelecom sunt calitatea si claritatea retelei, in timp ce dezavantajele sunt preturile, perceptie cauzata de o structura complicata de tarifare bazata pe numarul de impulsuri, a afirmat directorul comercial RomTelecom. Astfel, modificarile tarifare care vor avea loc de la inceputul lunii viitoare, adica facturarea la minut, vor reprezenta "un castig in simplitate si transparenta", a precizat el.

Pe de alta parte, compania doreste sa creasca gradul de fidelitate al clientilor si sa imbunatateasca comunicarea cu acestia. Abonatii RomTelecom vor primi gratuit, in continuare, factura detaliata a convorbirilor. "Numarul clientilor care suna pentru a solicita informatii referitoare la facturile emise a scazut cu aproape 70% dupa adoptarea acestei masuri", a mai spus Bakker. Nu in ultimul rand, reamintim ca facturile emise de RomTelecom pot fi achitate la unitatile bancilor comerciale.

Sursa Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *