Stiri si noutati

Metro-posibilitatea rapida de realizare a unei cariere

Domnului Dusan Wilms nu i-au trebuit mai mult de opt ani pentru a avansa in cadrul companiei Metro, de la pozitia de ucenic la cea de Manager: parcursul sau in cadrul companiei a inceput in anul 1998. Un an mai tarziu, a preluat in cadrul diviziei Cash & Carry (comert cu ridicata) responsabilitatile aferente tarii sale natale, in 2004 a devenit ?ef Regional pentru zona Europei de Sud – Est. De cateva saptamani, inginerul in varsta de 44 de ani detine sefia Filialei Real, conducand Departamentul Afacerilor Externe. Cariera sa in cadrul Metro nu este una neobisnuita, spune Doamna Julia Merkel, ?ef Departament Personal al Metro Group: "Nu e necesar ca cineva sa munceasca timp de douazeci de ani pentru a ajunge intr-o pozitie de top, acest lucru se poate obtine intr-o perioada mult mai scurta de timp." Simpla apartenenta la o companie nu reprezinta nici un fel de valoare. "Vor fi promovati cei ce isi conduc cu succes unitatea si cei care pot indeplini sarcini de continuare a unor atributii."

?anse speciale de reusita se ofera in departamentul de afaceri externe, acolo unde, Grupul, plasat pe locul trei in Europa, obtine un profit de 50 miliarde Euro. In Europa de Est si in Asia, in special, Cash & Carry si Real deschid noi filiale. Incepand chiar din perioada de specializare, tinerii angajati parcurg primul lor stagiu de pregatire in strainatate. Limba utilizata de cei peste 250.000 de colaboratori ai concernului din 30 de tari, este limba engleza. In cazul ideal, tinerii manageri stapanesc mai multe limbi, asa cum e si cazul managerului de la Real. Domnul Wilms vorbeste Romana, Germana, Engleza, Italiana si Sarba. Conform experientei sale, s-a investit multa valoare in cadrul organizatiei si in competenta inter-culturala.

Promovarea propriei generatii tinere, este, conform spuselor Doamnei Merkel, scopul primordial al Politicii de Personal a grupului. 68 % din structura de conducere provin din randurile personalului intern, stabilindu-se un obiectiv de 75 %. In cele trei niveluri de management, 17 % din personalul de conducere sunt femei – pentru a se stabili „echilibrul” in bransa, spune Managerul de Personal. Relatiile dintre superiori si angajati sunt sustinute prin intermediul unei comunicari intensive, devenind o caracteristica a culturii manageriale. "Im cazul comertului cu amanuntul, comunicarea cu clientul este permanenta, si acest lucru se intampla peste tot, in cadrul grupului." ?i Domnul Wilms mentioneaza "discutiile deschise" cu seful sau, discutii in cadrul carora s-a dezbatut problema plusurilor si minusurilor sale.

Odata pe an, fiecare angajat Metro este evaluat de doi superiori. Criteriile de apreciere a performantelor si a potentialului sunt oferite la nivel de concern, incluzand competentele analitice si strategice, orientarea catre client si comportamentul managerial. Concomitent, se intocmeste un plan de dezvoltare. Datele celor 3.500 de membri din conducere din cele trei niveluri de management, sunt centralizate intr-o baza de date, lucru ce asigura transparenta sistemului si faciliteaza realizarea unei cariere in cadrul grupului.

Egalitatea sanselor serveste si Centrului de Evaluare: inainte de fiecare promovare, solicitantul trebuie sa fie supus unei proceduri de selectare, pe baza careia va fi evaluat de catre managerii tuturor diviziilor din cadrul grupului. Dreptul de participare se ofera si asa numitilor potentiali candidati. Acestora li se ofera sansa unei specializari, chiar si atunci cand nu exista posturi libere in campul direct in care au optat. 350 de angajati din toate tarile trec in fiecare an prin Centrul de Evaluare.
Pentru a promova generatia tanara, Metro a conceput mai multe programe de specializare, desfasurate sub egida "Corporate University". In cadrul procesului de "Instruire de personal", initiat in cadrul grupului, Merkel a desemnat structura "Metro Academy". Aceasta este orientata spre instruirea potentialului de conducere, ce va ocupa posturi in structura manageriala si in cadrul Consiliului de Administratie. Cei cincisprezece participanti sunt alesi de catre Consiliul de Administratie Metro si sunt impartiti in cinci unitati de studiu – doua dintre acestea fiind organizate in colaborare cu renumita Business School Insead -, pe teme cum ar fi Marketingul Comercial, Preluarile si Managementul Schimbarii. ?i Domnul Dusan Wilms a urmat cursul de un an de zile al "Metro Academy", avandu-l ca mentor personal pe Presedintele Consiliului de Administratie Domnul Dr. Hans-Joachim Körber. "Cursul a fost un program extraordinar de instruire", spune Domnul Wilms. In pozitia sa actuala, el aplica in cea mai mare masura informatiile acumulate in seminariile pe tema Comportamentul Managerial si Planuri Strategice, precum si experienta dobandita in cadrul lucrarilor practice in echipa.
Pe langa "Metro Academy" se ofera pentru cel de-al doilea nivel al structurii manageriale, programul numit "Corporate Seminar"; "Centrul de Promovare Metro Management" pentru nivelurile manageriale medii si "Metro Business Programme" pentru tinerii manageri. Pentru toate aceste programe divizia Cash & Carry a instituit propriile centre de instruire. Patru astfel de "Houses of Training" s-au deschis pana acum, si anume in Franta, Düsseldorf, Schanghai si Moscova. Sediul acestora se afla in centrul de instruire din Rovaumont, langa Paris, ce functioneaza intre zidurile unei foste manastiri. Aici nu s-au specializat doar cei 200 de traineri pentru centrele "House of Training". Atat structurile manageriale medii precum si structurile principale de achizitii ale filialelor internationale au solicitat Metro, participarea la seminariile de trei sau de cinci zile organizate in Manastirea infiintata de Regele francez Ludovic al IX, in anul 1228, in liniste, singuratate, fara telefon si televizor.

Organizatia Dax-30 angajeaza anual intre 200 si 250 de absolventi de universitate, din mai multe mii de solicitari. Generatia tanara se recruteaza si pe baza instruirii profesionale, proces pentru care s-au pus bazele propriului eveniment expozitional. La "Meeting Metro" sunt invitati peste 600 de studenti, pentru a se informa pe parcursul unei zile, cu referire la aspectele ce privesc concernul – aceasta expozitie se va organiza in acest an in luna Noiembrie, in Hamburg. Intr-o hala mare se vor ridica nu numai standurile diviziilor grupului (Cash & Carry, Real, Extra, Media Markt/Saturn, Praktiker si Kaufhof), ci si ale departamentelor de IT, Achizitii si Logistica. "Angajatii nostri fac raportul sanselor de promovare si ciclului economic din cadrul companiei – de la ucenici si pana la Consiliul de Administratie”, spune Doamna Merkel. In afara de aceasta, se ofera contacte referitoare la initiativa internationala a studentilor „Sife”, sustinuta de Grupul Metro in cadrul proiectelor sale sociale. Pentru a recruta generatia tanara pentru departamentele economice din strainatate, Metro coopereaza cu Colegiul Tehnic Worms. Participantii la seminarul de absolvire "Management Comercial International" parcurg opt semestre de studii universitare si se formeaza, in paralel, in cadrul companiei.

In jur de 40 de procente din generatia tanara isi incep traseul in cadrul Metro, plecand de pe o pozitie fixa, in timp ce 60 % parcurg ulterior un program de instruire, timp de un an de zile. Aici invata comertul pornind de la structurile inferioare, asa cum mentioneaza Doamna Merkel: "Printre altele invata procesul de facturare in supermarket si efectuarea retururilor."

METRO Cash & Carry Romania este o parte integranta a METRO Cash & Carry International. METRO Cash & Carry s-a lansat oficial in Romania in luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distributie din Bucuresti. Astazi, reteaua de magazine numara 21 de centre de distributie: in Bucuresti – 4 centre (Otopeni, Militari, Voluntari, Berceni), in Brasov si in Constanta cate 2 centre si cate un centru in fiecare din urmatoarele orase: Timisoara, Cluj, Bacau, Iasi, Craiova, Baia Mare, Galati, Ploiesti, Oradea, Sibiu, Suceava, Pitesti, Tg. Mures. METRO Cash & Carry isi directioneaza, de asemenea, afacerile si in Moldova, prin deschiderea primului centru de distributie din Chisinau, in data de 9 decembrie 2004.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *