Susanele.ro

Dacia va produce in acest an 175.000 de vehicule pentru a face fata cererii mari

Oficialii companiei Dacia au confirmat miercuri ca volumul productiei va ajunge in acest an la 175.000 de autovehicule, desi estimarile de la inceputul anului se situau in jurul nivelului de 162.000 unitati, din care 60.000 pentru export.

"O sa ajungem la 175.000 de autovehicule, ca sa raspundem cu adevarat cererii existente", a declarat miercuri directorul general al companiei, Francois Fourmont, cu prilejul conferintei AutoCEE 2005.

Anul trecut, Dacia a produs 98.908 autovehicule, iar in anul 2000 numai 52.403 autovehicule. Pentru anul in curs, cota de piata a producatorului argesean se va situa la 51 la suta.

Exporturile de automobile Dacia, in crestere accentuata in ultimii ani, planificate initial la 55-60.000 de unitati pentru anul 2005, se pare ca vor depasi si ele prognozele initiale.

In aceasta saptamana, Dacia Logan va fi lansata in Franta si Spania, iar saptamana viitoare in Germania. Potrivit vicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe, in Franta exista deja 1.500 de comenzi ferme pentru Logan, inainte de lansarea oficiala.

Lansat in octombrie 2004 pe pietele internationale, Logan a facut ca Dacia sa fie a doua marca pe piata Serbiei si pe locul cinci in Cehia, devansand modelele Hyundai Getz, Accent, Chevrolet Kalos, Ford Fiesta, Opel Corsa sau chiar Renault Clio.

In Slovacia, Logan a devansat ca vanzari modelele Fiat, Hyundai sau Chevrolet, in Slovacia a intrecut Daewoo, Kia sau Hyundai, iar in Turcia, Dacia se situeaza pe locul patru, Logan fiind inaintea automobilelor Chevrolet Kalos sau Seat Cordoba.

Ambii oficiali Dacia admit insa ca uzina face cu greu fata cererii crescute pentru modelul Logan, chiar dupa introducerea schimbului suplimentar de lucru.

Planurile Renault vizeaza insa ca la orizontul anului 2008 Dacia sa devina cel mai mare centru industrial al Aliantei Renault Nissan si sa ajunga la o productie de 300.000 de autovehicule.

"Exista doua alternative de a atinge aceste obiective, dar nu va pot oferi mai multe detalii", a declarat pentru Rompres vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe.

Dacia isi poate mari semnificativ capacitatea de productie prin extinderea facilitatii de productie de la Mioveni, configuratia zonei permitand acest lucru, dupa cum preciza recent, in cursul vizitei in Romania, fostul presedinte al Renault, Louis Schweitzer, insa observatorii pietei auto nu exclud nici o eventuala preluare de catre Renault a uzinei Daewoo de la Craiova, dar oficialii Dacia nu comenteaza asupra acestei posibilitati.

In deschiderea conferintei AutoCEE 2005, premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat ca Guvernul are in vedere mai multe solutii pentru continuare activitatii la Daewoo Automobile Craiova si mentinerea celor 3.000 de locuri de munca, in conditiile in care societatea mai poate produce autoturisme sub marca Daewoo doar pana in octombrie 2005.

Premierul Calin Popescu-Tariceanu a declarat ca are in vedere "solutii multiple", fara a da insa exemple concrete.

 "Solutiile la care ma gandesc sunt multiple, dar, din anumite considerente, nu va pot da multe detalii", a spus primul ministru.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *