Compania petrom va introduce, incepand cu luna octombrie, un nou concept pentru statiile de distributie – sistemul Full Agency, a anuntat miercuri, intr-o conferinta de presa, directorul general adjunct al companiei, Werner Shinhan.
Noul sistem presupune selectarea unui partener, dealer, care va gestiona statia pentru si in numele Petrom si va primi comision pentru serviciile sale. Acesta va angaja personalul statiei si va urma cu strictete regulile Petrom.
"Sistemul actual de management pentru statii COCO-Company Owned Company Operated (detinut si gestionat de companie) va fi inlocuit cu sistemul Full Agency. Vom cauta dealeri la nivel intern si extern", a explicat Werner Shinhan.
Acesta a adaugat ca OMV – proprietarul Petrom – aplica in prezent acest sistem de francizare sau de Full Agency la nivel international, conform caruia angajatii actuali ai benzinariei urmeaza sa devina angajatii partenerului companiei petroliere.
Noul sistem va fi implementat in urmatorii ani in toata reteaua Petrom.
In ceea ce priveste cele doua benzinarii pe care Petrom le detine in Ungaria, directorul general adjunct al companiei a precizat ca introducerea acestora in noul sistem va trebui discutata cu partenerul de acolo, compania Mol, un rezultat in acest sens urmand a fi cunoscut in urmatoarele luni.
Petrom are in vedere si inchiderea a 50 de benzinarii care au avut fluxuri de numerar negativ, echipamente necorespunzatoare sau locatii neadecvate.
Totodata, va demara constructia unor noi statii, moderne, prima benzinarie de acest fel urmand sa fie deschisa la mijlocul lunii octombrie in Bucuresti, iar pana la finele anului fiind planificata deschiderea a 20 de astfel de benzinari.
Petrom detine in prezent o cota de piata de circa 30 la suta, la 30 iunie reteaua de distributie cuprinzand 670 statii, din care 73 in Republica Moldova si doua in Ungaria.
Have something to add? Share it in the comments.