Susanele.ro

Porsche Romania si-a dublat vanzarile

    Anul 2005 a insemnat cel mai mare succes din istoria Porsche Romania in ceea ce priveste vanzarile, acestea inregistrand fata de anul 2004 o crestere cu 84,3% pana la 32.450 de unitati. De asemenea, cifra de afaceri a liderului importatorilor de autovehicule de pe piata autohtona a atins o valoare de 450 milioane euro, cu 50% mai mare decat in 2004. „Aceasta reusita a survenit pe fondul cresterii extraordinare a vanzarilor de automobile in tara noastra, dar si al maririi numarului dealerilor marcilor importate de grup“, a declarat Nina Bratfalean, PR managerul companiei. Sfarsitul lui 2005 a permis cea mai mare crestere, lunile octombrie, noiembrie si decembrie consemnand livrarea a aproape 10.000 de masini. Cea mai prolifica luna a anului 2005, a fost din acest punct de vedere luna octombrie, cand au fost vandute 3.386 de unitati, in crestere cu 106,1% fata de perioada similara a anului trecut. Dintre toate marcile comercializate de Porsche Romaania, cea mai mare popularitate au avut-o anul trecut Seat-ul si Skoda, vanzarile acestor autoturisme inregistrand valori aproape duble pe piata autohtona.
    Vanzarile marcii spaniole in 2005 au fost aproape duble fata de anul precedent, cu un total de 2.927 de unitati. Cel mai vandut model al marcii iberice a fost Ibiza (1.215 unitati), fiind urmat de Cordoba (913 unitati) si de Altea (239 unitati). De asemenea, noile modele Seat lansate in cursul anului trecut, Toledo si Leon au fost foarte bine primite de iubitorii acestei marci.
    Vanzarile de autoturisme s-au dovedit a fi extrem de rentabile si pentru Skoda, fiind cu 95,6% fata de nivelul de 7.570 de unitati din anul precedent. Modelul Skoda Toura insemnat un mare succes de piata, fiind preferat de 4.577 de romani. Aceasta performanta a clasat Romania pe prima pozitie a importatorilor acestui model de pe piata europeana, locul doi fiind ocupat de Germania care a vandut jumatate din totalul Skoda Romania.
    O crestere semnificativa au inregistrat-o si vanzarile Volkswagen, acestea marcand un salt de 82,6%, pana la 11.198 unitati, evolutie determinata in special de cererea mare pentru noul model Passat, 2.733 de unitati gasindu-si proprietarul in anul 2005. Un alt model important in gama Volkswagen a fost Touareg, cel mai bine vandut SUV premium pentru care au optat in medie, doi romani pe zi.
    Divizia de automobile comerciale Volkswagen a inregistrat o crestere de 50,2%, cel mai popular model fiind utilitara mica. Volkswagen Candy, cu 943 de unitati vandute. Pe locul doi s-a situat utilitara Volkswagen LT, din care au fost vandute 647 unitati, iar pe locul al treilea modelul Volkswagen T5, cu 541 unitati.
    Cererea pentru modelele marcii Audi a crescut cu 40,5%, pana la 1.300 de unitati, cele mai semnificative vanzari fiind inregistrate de modelele A6 (434 unitati) si de A4 (408 unitati).
    Marca sportiva a grupului, Porsche, s-a dovedit si anul trecut a fi una din preferintele romanilor care stiu sa aprecieze calitatile unui supercar, cu vanzari totale de 88 de unitati, vanzarile acestei marci inregistrand o crestere de 31,34% fata de anul precedent, cel mai bine vandut model fiind Cayenne cu 67 de unitati.
    Pentru 2006, Porsche Romania isi propune investitii de aproape 50 milioane euro in reteaua de dealeri, o prima etapa a acestui proiect fiind constructia in Bucuresti a doua noi showroom-uri, cu o valoare de opt milioane euro.

Cristina Nedelcu
Sursa: Averea

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *