Susanele.ro

Profiturile Metro cresc pe fondul extinderii in afara Germaniei

Grupul german Metro AG, al treilea grup de retail din lume, a anuntat marti ca in al doilea trimestru al acestui an profitul sau a crescut cu 5,6 procente comparativ cu perioada similara a anului trecut, compania inaugurand mai multe magazine in Europa de Est destinate sa compenseze nivelul scazut al vanzarilor la hypermarketurile sale din Germania, inforemaza Bloomberg.

In perioada aprilie-iunie 2005, Metro a realizat un profit net de 140,2 milioane euro, in crestere cu 5,6 procente comparativ cu 132,8 milioane euro in trimestrul al doilea al anului trecut, in timp ce cifra de afaceri a companiei s-a situat la 13,83 miliarde euro, in crestere cu 3,6 procente comparativ cu perioada similara a anului trecut. Directorul executiv al Metro, Hans-Joachim Koerber a apreciat in special rezultatele inregistrate de magazinele Cash & Carry din Europa de Est, declarandu-se in schimb nemultumit de rezultatele inregistrate de magazinele hypermarket Real din Germania.

Daca in urma cu un an Metro realiza 49 de procente din cifra sa de afaceri in afara Germaniei, in trimestrul II al acestui an aceasta cifra a crescut la 52 de procente. In plus retailerul german intentioneaza sa includa magazine de electronice Media Markt in cadrul hypermarketurile sale din Europa Occidentala in incercarea de a face fata pietei domestice slabe, situatie provocata si de faptul ca in prezent Germania inregistreaza o rata a somajului de 11,6 procente.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *