Statul roman se afla in negocieri cu General Motors Daewoo Automotive Technology pentru achizitionarea pachetului majoritar de actiuni de la SC Daewoo Automobile SA, a declarat marti, intr-o conferinta de presa, ministrul Economiei si Comertului, Ioan Codrut ?eres.
KPMG a evaluat in primele luni ale anului pachetul de 51 la suta din actiunile Daewoo la 32 milioane euro, iar valoarea de lichidare la circa 70 milioane euro.
Ministrul Economiei a declarat ca cele doua parti s-au intalnit saptamana trecuta, luni ministerul trimitand scrisoarea de intentie. ,,Am oferit peste pretul fixat de KPMG, adica 45 de milioane de euro, pentru pachetul de 51 la suta, deoarece dorim sa achizitionam societatea, pentru a a evita, astfel, transformarea ei in depozit, a declarat ?eres.
MEC detine 49 la suta din actiunile societatii prin Automobile Craiova.
Partea coreeana a declarat ca are creante de peste 300 milioane de euro, in timp ce, potrivit datelor ministerului, aceste sunt mult mai mici.
Pretul pe care MEC il va plati va fi ulterior achitat lichidatorului companiei coreene, o firma din aceeasi tara.
Ministrul Economiei a spus ca doreste ca fabrica de la Craiova sa ramana in circuitul productiei de automobile, si, de asemenea, sa pastreze locurile de munca ale putinilor angajati ramasi la Craiova, insistand ca nu se poate discuta de o vanzare a societatii. Deocamdata noi nu am rascumparat societatea aflata in lichidare, deci nu putem discuta de o viitoare vanzare a acesteia, a declarat Codrut ?eres.
Potrivit acestuia, o ulterioara vanzare a companiei se va face numai daca noul investitor se angajeaza sa pastreze in productie 20-30 la suta din capacitate si daca intr-o perioada de 1-2 ani va lansa pe piata un produs nou.
Compania sud-coreeana Daewoo Motor a dat faliment in 2002, "sufocata" de datorii. Gigantul american General Motors a cumparat o parte din centrele de productie ale Daewoo, dar nu si fabrica de la Craiova, care a ramas titularul marcii Daewoo.
Cu toate acestea, rezultatele vanzarilor Daewoo Romania au cunoscut o tendinta crescatoare, compania plasandu-se in 2004 pe pozitia a doua, la vanzari, pe piata auto din Romania, dupa Dacia. Semne de slabiciune au aparut insa din luna mai a.c., astfel incat Daewoo Romania este concurata in prezent pe piata autohtona chiar de autoturismele GM Daewoo (produse de fostele fabrici Daewoo), lansate oficial in Romania sub denumirea Chevrolet, la sfarsitul anului 2003.
Aproape 60 la suta din piata de autoturisme este acoperita de producatorii nationali – Dacia-Renault (peste 47 la suta) si Daewoo (11,8 la suta).
In primul semestru al anului, Dacia a crescut in topul vanzarilor cu peste 113 la suta fata de primele sase luni ale anului trecut, in timp ce Daewoo s-a clasat a doua, in scadere cu peste opt procente. In primele sase luni ale anului, Dacia Logan a fost cel mai bine vandut model autohton, cu peste 47.000 de bucati, urmat de Daewoo Matiz, cu 9.078 de bucati.
Have something to add? Share it in the comments.