Susanele.ro

Trafic record pe Canalul Dunare Marea Neagra, in 2005

Anul 2005 este anul de varf al traficului de marfuri pe Canalul Dunare Marea Neagra, de la intrarea in exploatare a marelui complex hidrotehnic de navigatie, in urma cu 21 de ani.

Directorul general al Companei Nationale Administratia Canalelor Navigabile SA, Valentin Zeicu, a declarat marti, in cadrul unei conferinte de presa, ca anul acesta a fost cel mai eficient din punct de vedere al volumului de marfuri transportate, al traficului de unitati navale si al tranzitului de nave straine, de la punerea in functiune a Canalului Dunare Marea Neagra.

”Transportul de marfuri pe cele doua artere al Canalului Dunare Marea Neagra a inregistrat cresteri spectaculoase si un ritm constant de la inceputul acestui an, astfel ca luna iulie a fost cea mai buna din istoria canalului, cu un trafic total de 3 milioane de tone capacitate tranzitate, ceea ce inseamna in procente reale acoperirea a peste 48 la suta din capacitatea de transport a canalului dar si depasirea cu 120 la suta a valorii de utilizare estimata de noi, la inceputul acestui an”, a subliniat Valentin Zeicu.

Directorul general al companiei apreciaza ca valorile mari de trafic naval din acest an au la baza cresterea operatiunilor comerciale cu marfuri containerizate atrase de noul Terminal deschis pe Molul 2 Sud al Portului Constanta si orientarea in scurt timp a unor companii care au si organizat cel putin trei linii de tranport fluvial de la Constanta catre Europa Centrala si retur si care au inceput sa functioneze cu regularitate.

”Este insa de luat in calcul si cresterea semnificativa a traficului de produse petroliere, practic marfuri finite, de la Rafinaria Petromidia, pe bratul nordic Poarta Alba-Midia Navodari, catre Ungaria, Bulgaria, Serbia, Croatia, dar poate unul dintre cei mai importanti clienti ai nostrii ramane combinatul de la Sidex, de la Galati, care realizeaza cea mai mare parte a exporturilor si importurilor de materii prime prin Portul Constanta, via Canal”, a spus Valentin Zeicu.

Datele oficiale publicate in raportul campaniei indica faptul ca anul acesta, comparativ cu 2004, Canalul Dunare Marea Neagra a fost mult mai atragator si pentru companiile de turism, prin politica tarifara, cele 120 de nave pasager care au tranzitat pana la 15 sepetembrie ecluzele canalului dubland practic numarul vaselor de croaziera care au avut anul trecut ca punct de destinatie Portul Constanta .

”Ultima prognoza realizata de economistii nostri ne indica faptul ca vom realiza pana la sfarsitul lunii decembrie un trafic record de 31 milioane tone capacitate dar si venituri de 6 milioane euro, ceea ce depasesete cu mult planificarile noastre optimiste pentru acest an si ne permite sa si recuperam pierderea de 1 milion euro produsa de fluctuatia de curs in favoarea leului, inregistrata in aceasta vara”, a conchis Valentin Zeicu.

Referitor la politica investitionala pentru perioada urmatoare, conducerea Companiei Nationale Administratia Canalelor Navigabile intentioneaza sa finalizeze lucrarile de consolidare a malurilor canalului Dunare – Marea Neagra, proiect in valoare de 138 milioane de euro, dar si sa modernizeze ecluzele, lucrare in valoare de 15 milioane de euro.

”In strategia de dezvoltare a companiei este prevazuta si imbunatatirea dirijarii traficului si optimizarea acestuia, in vederea mentinerii unui pret de cost cat mai scazut in prezent, sistemul de navigatie si dirijare satelitara computerizata VTMIS, implementat cu ajutorul guvernului olandez, este modernizat si pregatit pentru interconectare cu reteua internationala a comunitatii europeane care va controla si monitoriza traficul fluvial pe tot parcursul Dunarii si pe canale, de la Constanta pana la Rotterdam”, a conchis Valentin Zeicu.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *