Susanele.ro

ONG-urile protesteaza impotriva companiei Gabriel Resources

Organizaţia neguvernamentală Sun Valley din Târgu Mureş şi-a exprimat, public, protestul faţă de campania mediatică de susţinere a proiectului Roşia Montană, lansată de Gabriel Resources. ”Prin campania MindBomb pentru Roşia Montană protestăm faţă de proiectul de exploatare minieră intensivă cu cianuri de la Roşia Montană şi împotriva publicităţii pe care Gabriel Resources, acţionarul majoritar la Gold Corporation (RMGC) o face acestui proiect extrem de nociv pentru România”, a declarat, pentru Rompres, Dan Călin Tocaciu, preşedinte al organizaţiei târgmureşene neguvernamentale de mediu, Sun Valley. ‘Campania MindBomb pentru Roşia Montană pune problema poluării mediului din România în relaţie cu corupţia fără chip a statului şi a administraţiilor locale, nu în ultimul rând a individului, care erodează din interior societatea românească’, apreciază Tocaciu.

În noaptea de 19 spre 20 martie, au fost lipite 12.000 de afişe de promovarea a proiectului Roşia Montană la Cluj, Bucureşti, Constanţa, Timişoara, Arad, Bistriţa, Sibiu, Alba Iulia, Deva, Baia Mare, Oradea, Târgu Mureş, Sighişoara, Petroşani, Valea Arieşului, Abrud, Câmpeni şi Roşia Montană. ‘Intoxicarea cu propagandă pentru compania Gabriel Resources pe posturile de televiziune şi în presa scrisă are ca scop cosmetizarea în ochii românilor a imaginii Roşia Montană Gold Corporation companie rămasă în epoca colonialismului brutal, a cărei politică cinică a profitului va rade Roşia Montană de pe faţa pamântului, va strămuta oamenii şi va şterge istoria acestui loc. Pentru prima dată în România opinia publică şi câteva instituţii publice au făcut front comun împotriva unei afaceri păguboase pentru noi toţi, demonstrând astfel că România nu mai este paradisul escrocilor. Proiectul de exploatare de la Roşia Montană pune în pericol viaţa în Ţara Moţilor, deschizând calea producerii celui mai mare dezastru ecologic din Europa de Est’, apreciază liderul organizaţiei Sun Valley.

La campania MindBomb pentru Roşia Montană au participat, în diferite moduri (concepţie, dezbateri, idei, realizare, lipire) peste 300 de artişti plastici, designeri, arhitecţi, specialişti IT, scriitori, studenţi şi colaboratori din oraşele în care au fost lipite afişele. Conceptul campaniei are ca slogan ‘Nu lăsa Roşia Montană să moară! Oamenii sunt mai importanţi decât aurul’.
BizWords

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *