“”>Calitatea serviciilor si lipsa transparentei din sectorul bancar romanesc sunt aspectele care ii deranjeaza pe mai mult de jumatate dintre utilizatorii serviciilor si produselor bancare, releva un sondaj realizat de publicatia electronica BankingNews in randul vizitatorilor sai.
Aproape o treime (30 la suta) dintre repondenti sunt nemultumiti de calitatea serviciilor, in timp ce 27 la suta considera ca nu exista transparenta totala.
Din cei 866 de utilizatori ai site-ului www.bankingnews.ro care au participat la sondajul de opinie, 19 la suta sunt deranjati de cozile interminabile la care trebuie sa astepte.
Urmeaza comisioanele prea mari, pentru 13 la suta dintre votanti, iar pe ultimul loc se situeaza nivelul dobanzilor, care este prea mare pentru 11 procente dintre vizitatorii care au raspuns la intrebarea ‘Ce va deranjeaza la banci?’.
Contrar rezultatelor obtinute in urma acestui sondaj pe internet, un studiu realizat de Lafferty Group (companie specializata in cercetare si consultanta), dat publicitatii la sfarsitul lunii martie a.c., releva faptul ca Romania se afla pe locul trei in Europa, intr-un clasament privind calitatea serviciilor bancare.
Pe primele locuri se afla Portugalia si Germania, sucursalele bancilor din Germania fiind cele mai tehnologizate din Europa. Romania se afla inaintea unor state precum Spania sau Italia, state cotate cu cele mai neingrijite si dezorganizate sucursale.
In schimb, bancile din Marea Britanie au cel mai prelungit program din Europa, respectiv 48 de ore pe saptamana, urmate de Franta si Polonia (45) si Cehia si Romania (42). Cel mai scurt program il au sucursalele bancilor din Spania si Italia (32,5). Topul cuprinde 55 de banci din 10 state europene.
Romania, alaturi de tari precum Portugalia si Germania au obtinut un punctaj ridicat pentru indicatori ce evalueaza aspectul exterior si interior al unitatilor, personalul bancar, gradul de automatizare si promovarea in cadrul sucursalelor. In partea de jos a clasamentului se situeaza sucursalele bancilor din Italia si Spania, ce au obtinut un punctaj foarte slab. In acest sens, studiul arata ca o agentie bancara mediocra din Romania a obtinut un punctaj de doua ori mai mare decat una din Italia. Cercetarea subliniaza ca cele mai de succes banci din Europa au adoptat in sucursale un format al activitatii dedicat retail-ului.
Portalul de informatii financiar-bancare www.bankingnews.ro a fost lansat pe 16 ianuarie 2006 si este una dintre publicatiile electronice editata de Multi Media Net, al carui portofoliu include si site-urile Cafeneaua Bancara (www.cafeneauabancara.ro) si Bani si Afaceri (
Posted by
February 21, 2023
Romanii sunt nemultumiti de calitatea serviciilor bancare
Recent Posts
Recent Posts
Have something to add? Share it in the comments.