Stiri si noutati

TAROM nu va mai relua cursele lung-curier

Compania TAROM nu va reintroduce cursele de lung curier suspendate in urma cu doi ani, din cauza cererii foarte reduse pentru destinatii precum China sau SUA. "Nu vom relua deocamdata cursele de lung curierat pentru ca TAROM nu-si permite. Poate ca acest lucru se va intampla in cooperare cu companii precum Sky Europe, in conditiile in care va exista cerere", ne-a declarat ieri secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Alexandros Galiatatos. In schimb, compania va introduce curse spre destinatii externe unde exista comunitati mari de romani, precum Barcelona (Spania) si alte orase din zona de nord a Italiei, ne-a mai informat oficialul MTCT.

Aeroportul Otopeni se va extinde

Programul de dezvoltare a Aeroportului International "Henri Coanda" Bucuresti (AIHCB) vizeaza atingerea, in 2020, a unui numar de 6 milioane de calatori/an, dupa investitii insumate circa 800 milioane de euro si definitivarea situatiei celor 600 hectare aflate acum in proprietate privata, de care depinde terminarea programului de dezvoltare. Dupa cele 280 milioane de euro cheltuite din 1994, de la demararea programului, dezvoltarea AIHCB va mai costa, pana in 2010, alte 450 milioane de euro. La aceasta suma se adauga si banii cu care vor trebui despagubiti proprietarii celor 600 hectare de teren unde se vor realiza practic investitiile ultimei etape de dezvoltare a AIHCB, cumpararea acestei suprafete fiind catalogata ieri drept "esentiala" de ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre. "Pentru realizarea acestei ultime etape este necesara achizitia a 600 hectare de teren, cuprins intre cele doua piste si in zona de nord-est a platformei aeroportuare.(…) Vom negocia cu proprietarii pentru exproprierea acestor terenuri de utilitate publica. Daca nu vor sa plece de bunavoie, exista instante de judecata. Nu le vom da terenuri in alta parte, vor fi despagubiti in bani, negocierile urmand sa porneasca de la circa 10 euro pe metru patrat", a declarat Dobre. El spune ca exproprierea va incepe imediat ce legea va fi adoptata de Parlament. Radu Zilisteanu, analist imobiliar, spune ca pretul oferit este bun, avand in vedere ca pe acele terenuri – aflate in vecinatatea pistei – oricum nu se putea construi, intrucat nu se elibereaza autorizatii de constructii.

Bagajele pasagerilor, la tomograf

Programul de dezvoltare si modernizare a aeroportului, inceput in 1994, se afla in prezent in faza a doua extinsa, in care va fi construit corpul de legatura intre terminalul plecari si cel de sosiri. In plus, va fi modernizat conform standardelor europene sistemul de balizaj si va fi imbunatatit sistemul de securitate, proces demarat deja dupa o investitie de 7 milioane de euro. In prezent, a devenit operational un sistem de analiza tomografica a bagajelor de cala, care permite procesarea pana la 2.600 bagaje pe ora. Ultima etapa are in vedere extinderea terminalului de pasageri cu inca patru module, cu 80 de porti de imbarcare, construirea de platforme de parcare pentru aeronave si a circa 5 km de cai de rulare, a unor parcari supraetajate cu 20.000 de locuri, realizarea a 10 km de drumuri de incinta, a unei platforme multimodale cargo si a unui parc tehnologic high-tech. Se mai are in vedere realizarea a 4 km de autostrada pana la Autostrada Bucuresti-Ploiesti si a 4 km de cale ferata. Va fi construita o statie subterana multinivel tren-metrou, un centru de afaceri si un hotel cu 200 camere.
Sursa: Gardianul

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *