Stiri si noutati

De ce Google nu cedeaza?

IT

Microsoft transmite urmatorul mesaj utilizatorilor care folosesc motoarele de cautare: “Nu va faceti griji, informatiile voastre sunt sigure.” Orice informatie pe care gigantul IT o va furniza ca raspuns la cererea Departamentului de justitie nu va contine nici un fel de date personale, declara pe un blog al companiei Ken Moss, general manager la MSN Web Search. “Intimitatea clientilor nostrii nu se negociaza si merita sa luptam sa protejam asta. Am incercat sa pastram echilibrul intr-o problema foarte delicata.”

Aceste asigurari de la Microsoft urmeaza dupa cele facute de Time Warner, America Online si Yahoo, care au declarat in mare cam acelasi lucru saptamana trecuta. Singurii care nu cedeaza si nu vor sa dezvaluie nici un fel de informatie sunt cei de la Google.

E posibil ca Google chiar sa vrea sa protejeze intimitatea utilizatorilor. Dar cel mai probabil, vor sa se protejeze pe ei insisi. Cererile guvenului federal, care insumeaza cam un milion de adrese de mail aleatorii si cautarile din decursul unei saptamani, se presupune ca trebuie sa ajute guvernul sa documenteze un caz despre cat de accesibile sunt site-urile porno minorilor, astfel creand necesitatea pentru Child Online Protection Act (COPA), un act pe care guvenul l-a respins la un moment dat. Google sustine ca aceste citatii ar putea dezvalui secrete de afacere – un lucru discutabil: Aitan Goelman, partener la firma de avocatura Zuckerman Spaeder spune ca se indoieste ca informatiile cerute de guvern ar putea dezvalui cum Google opereaza cautarile, dar recunoaste ca un concurent destept ar putea pune lucrurile cap la cap, astefl incat sa isi faca o idee despre metodele folosite de Google.

Dar probabil ca cei de la Google sunt preocupati mai degraba de rezultatul cautarilor decat de tehnologia din spatele lor. O dezvaluire publica despre exact cata pornografie de afla pe net si cat de des cauta oamenii dupa asa ceva – ceea ce se va intampla daca Google raspunde cererii guvenului – va pune Internetul intr-o lumina proasta. Si Google, ca cel mai mare motor de cautare, va iesi cel mai prost. Nici unul dintre motoarele de cautare nu va dezvalui exact cata pornografie e vazuta de utilizatori.

Cand America Online isi listeaza cele mai populare cautari, cele legate de pornografie nu apar. Dar Nielsen/NetRatings afrirma ca site-urile porno au avut 38 de milioane de vizitatori unici in decembrie, adica un sfert din numarul total al utilizatorilor Internetului. Google si concurentii sai trag foloase de pe urma acestor site-uri. Dar Google este singura companie portal care are venituri exclusive din advertising pay-per-click. Restrictionarea site-urilor porno ar putea afecta Google serios. De asemnea, orice filtrare a rezultatelor cautarilor in general ar putea afecta Google mai mult decat pe altii.

Brand-ul Google e contruit pe ideea ca motorul de cautare ofera cea mai clara imagine a Internetului, fara favoritisme. Continutul restrictionat ar putea dauna atat imaginii Google, cat si procentului sau de 60% pe piata motoarelor de cautare si , evident, pretul actiunilor Google.

BizWords.ro

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *