Stiri si noutati

Efecte generate pe piata si in retea de Revolutia Cosmote 2000

IT

Oferta speciala lansata de Cosmote la inceputul lunii martie a bulversat piata de telecomunicatii din Romania. Oferirea unui bonus de 2000 de minute de convorbiri in retea pentru numai 3 euro la cartela prepay Cosmote a modificat tendintele de pe piata, ceilalti operatori fiind luati prin surprindere de avantajele oferite astfel de cea mai noua companie de comunicatii mobile, divizia speciala a grupului elen OTE. Prin noua promotie, Cosmote s-a dedicat tinerilor deschisi spre schimbare si unor organizatii mici ce isi doresc comunicare in grup mai ieftina.

Concret, Cosmote isi propune sa atraga mai multe categorii de clienti de la concurenti: cei ce vor sa plateasca putin pentru convorbiri si au o cartela prepay Orange sau Connex Vodafone; cei ce sunt dispusi sa plateasca regulat un abonament Orange, Connex Vodafone sau Zapp (4 USD) si pot migra spre plata a 3 EUR lunar la cartela pre pay Cosmote; micile organizatii ce foloseau Zapp 500 Anytime sau Zapp Share Free pentru comunicatii in grup si prefera 3 euro pe luna pentru 2000 de minute fara restrictii de orice tip.

Connex Vodafone, Orange si Zapp Mobile – toate aceste companii sunt astfel direct afectate de oferta Cosmote si promit sa lanseze un contraatac care nu poate sa fie insa foarte puternic, cel putin aparent, caci ar modifica mult politica deja existenta. Preturile sunt un subiect aparte pe piata comunicatiilor, reprezentantii Zapp Mobile fiind de parere ca si in prezent in Romania se consemneaza unele dintre cele mai reduse tarife din Europa. Pana in prezent, Connex Vodafone si Orange – principalii operatori afectati – nu au reactionat deloc la succesul Cosmote.

Modul in care Revolutia Cosmote "2000" se adreseaza tinerilor este evident: reclama tv a promotiei se bazeaza pe discutiile intre studenti, surprinzandu-le reactiile si nevoia de comunicare; in zona Regie (Splaiul Independentei) si in alte zone studentesti, in camine au fost montate panouri publicitare Cosmote, ca si in ariile respective, la nivel de publicitate outdoor; publicitatea pe internet a fost gandita, in parte, tot ca un mijloc de promovare in randul mediilor tinere. Rezultate: cozi in fata magazinelor, stocuri de cartele epuizate zilnic si un fenomen Cosmote ce loveste in fiecare zi tot mai aprig.

Peste tot se vorbeste despre Revolutia Cosmote 2000. Se poate spune ca, fata de campania publicitara Cosmote din decembrie 2005 – februarie 2006, s-a ajuns chiar la efectul invers. Exista un spot conform caruia "a sosit momentul sa nu-ti mai alegi prietenii in functie de retea". Acum insa, situatia a devenit inversa: tinerii isi conving prietenii sa accepte intrarea in familia Cosmote, iar comunitatea pare sa devina tot mai mare.

Din cauza retelei deficitare de distributie Cosmote si a cererii foarte mari, pentru multi devine dificil sa se conecteze in comunitate, ceea ce da nastere speculei, vanzarilor "la negru". Internetul si zonele studentesti sunt impanzite cu anunturi prin care se promoveaza vanzarea de cartele pre pay, iar preturile ajung chiar si la 10-30 de euro fata de cei aproximativ 5 euro plus TVA cat costa cartela in magazinele autorizate.

O alta problema a succesului Cosmote este modul in care reactioneaza reteaua in anumite momente. Conform mai multor teste efectuate de www.SmartFinancial.ro , reteaua Cosmote devine tot mai incarcata si acest lucru cauzeaza imposibilitatea, in anumite momente, de a primi sau de a efectua apeluri chiar si pentru ore intregi. Testele au fost efectuate in Constanta si in Bucuresti, insa pe adresa redactiei SmartFinancial.ro s-au primit plangeri similare si din alte mari orase din tara.

Sursa: Smart Financial

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *