Firmele care ar putea promova programul „Sibiu-Capitala Culturala Europeana 2007“ sunt prea scumpe. Pentru selectie s-au inscris doua firme, insa fiecare a cerut circa trei milioane de euro, o cifra prea mare pentru resursele Ministerului Culturii. „Pretentiile financiare exagerate“ ale celor doua firme care au depus oferte pentru desemnarea companiei care se va ocupa de promovarea programului „Sibiu-Capitala Culturala Europeana 2007“ au determinat pe reprezentantii Ministerului Culturii sa anuleze prima sesiune de concurs. La concursul de selectie s-au inscris doua oferte, depuse de Chelgate Limited si de Publicis SRL. MCC a anulat concursul pentru ca ofertele financiare ale celor doua firme erau „exagerate“, depasind cu mult posibilitatile financiare ale ministerului pentru campania de comunicare a programului. „Am anulat procedura, o sa reluam licitatia, pentru ca cele doua oferte depaseau copios bugetul nostru“, a declarat Sergiu Nistor, comisarul programului „Sibiu 2007“, citat de Mediafax. El a mai anuntat ca „Monitorul Oficial“ va publica la inceputul acestei saptamani noua oferta. Membrii comisiei care au evaluat cele doua oferte au fost de acord in unanimitate cu aceasta solutie si au spus ca o reluare a procedurilor ar putea sa aduca si oferte mai bune. Asta nu inseamna ca cele doua firme care au depus acum oferte nu pot sa nu depuna oferte imbunatatite si la noua selectie, a mai spus Sergiu Nistor. Din comisia de specialitate selectata de Ministerul Culturii au facut parte: Dumitru Bortun (presedinte), presedintele Asociatiei Romane a Profesionistilor in Relatii Publice, analistul Emil Hurezeanu, Oana Gavril, consilier in cadrul Agentiei pentru Strategii Guvernamentale, Carmen Croitoru, expert independent, si Bujor Alecu, secretarul comisiei.
Ministrul a spus nu ofertelor
Presedintele comisiei de evaluare a declarat ca ofertele celor doua firme „nu erau rupte din soare“, iar sumele solicitate erau de aproximativ trei milioane de euro. „Noi, comisia, am optat pana la urma pentru una dintre oferte, insa ministrul a spus «nu»“, a declarat Dumitru Bortun. Pentru promovarea programului „Sibiu – Capitala…“, ofertantii au trebuit sa prezinte pana la 30 martie o strategie de comunicare si promovare completa, care implica si servicii integrate. In plus, prin caietul de sarcini, MCC solicita o strategie de comunicare, cu spoturi tv si radio, campanie internet, concept grafic pentru outdoor, concept grafic pentru indoor, public relations si pachet de materiale de promovare, la nivel de concept si prototip. Ministerul nu a facut niciodata publica suma pe care o are la dispozitie pentru organizarea campaniei de comunicare pentru acest program, insa, potrivit Mediafax, suma vehiculata in acest sens se ridica la trei milioane lei (30 miliarde de lei vechi). In plus, tot pentru promovarea programului la nivel national si international, Uniunea Europeana ar putea da 1,5 milioane de euro, in urma unui acord intre Consiliul si Parlamentul European asupra cadrului bugetar UE in perioada 2007-2013. Banii de la Uniunea Europeana ar urma sa vina incepand cu 1 ianuarie 2007.
Banii europeni vor ajunge direct la Sibiu
Sergiu Nistor spune ca banii care vor veni de la Uniunea Europeana pentru Sibiu nu vor fi inclusi in bugetul MCC pentru finantarea campaniei de promovare a programului „Sibiu-Capitala…“. „Uniunea Europeana are o legatura cu titularul proiectului, astfel banii se vor duce la Sibiu, si nu la Ministerul Culturii si Cultelor. Suma de bani este pentru Sibiu, insa banii pe care ii avem noi pentru promovarea programului sunt de la bugetul de stat“, a declarat Nistor. El a precizat ca „toate procedurile vor fi reluate foarte rapid“, astfel incat pe 17 mai sa se deschida noile oferte, iar „intarzierea“ demararii campaniei de comunicare pentru Sibiu 2007 sa fie redusa“.
M. Golea
Sursa: Gardianul“
Have something to add? Share it in the comments.