Stiri si noutati

Nokia – brandul cu cel mai mare impact in Romania in 2006

IT

“”>Nokia, Ariel si Coca-Cola ocupa primele 3 pozitii ale topului High Impact Brands, studiu special realizat de Synovate pentru revista Biz. Studiul a fost prezentat in premiera la Strategic, forum pe teme de marketing, publicitate, comunicare, relatii publice, new media, publicitate online, cercetare de piata, productie publicitara, branding si vanzari din Romania, organizat de Business Media Group.
Factorii de impact pe baza carora a fost alcatuit topul au fost recunoasterea, increderea, popularitatea brandului respectiv. Aflat in ascensiune fata de anii precedenti – in 2003 a ocupat locul 9, in 2004 locul 5 si in 2005 locul 3 – Nokia este expresia inteligentei, a modernitatii si a succesului, a declarat Alina Socolov, Client Service Manager Synovate.
Brandul Ariel, ocupantul locului 2, comunica un stil de viata propriu, succes personal si modernitate, iar Coca-Cola transmite prin brandul creat un mesaj de universalitate. Urmatoarele 2 pozitii sunt ocupate de sectorul tehnologiei, Sony, ce sugereaza futurism si inovatie, si Philips – stabilitate si incredere.
Locurile 6 si 7 apartin masinilor din sfera high-class, BMW sugerand masculinitate si individualitate, in timp ce Mercedes inspira stabilitate, status, prestigiu, un instrument al integrarii sociale. Urmatoarele 2 locuri, 8 si 9, apartin sferei echipamentului sportiv, Nike si Adidas continuand lupta pentru suprematie. Ultimul loc este ocupat de Colgate, singurul produs de ingrijire personala aflat in top, care a inregistrat o cadere de pe locul 2 in 2005.
In functie de modul in care arata topurile in Romania, Bulgaria si Serbia, se pot realiza si anumite conexiuni intre societate in sine si modul in care sunt percepute brandurile. Romania este intr-un proces activ de trecere de la traditionalism (asa cum este in prezent Bulgaria, cu branduri care inspira siguranta, familie, loialitate) la modernism (asa cum este in prezent Serbia, cu branduri ce confera dinamism, inovatie, risc, prestigiu). Nimic nu este intamplator in gradul de succes al unui brand pe o anumita piata nationala.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *