Liderul mondial in domeniul comunicatiilor mobile, Nokia, a anuntat vanzari nete de 9,5 miliarde EUR si castiguri per actiune de 0,25 EUR in trimestrul I din 2006, se arata intr-un comunicat de presa al companiei, remis www.SMARTfinancial.ro .
Cresterea de volum de 40% inregistrata de Nokia fata de aceeasi perioada a anului trecut a contribuit la majorarea vanzarilor nete si a castigurilor per actiune cu 29%, respectiv 32%, precum si la adjudecarea de cote semnificative de piata. Inregistrari financiare cu caracter exceptional – trimestrul I, 2006: cheltuieli initiale de reorganizare în valoare de 14 milioane EUR pentru activitatile CDMA din cadrul diviziei Mobile Phones si cheltuieli de reorganizare în valoare de 8 milioane EUR in cadrul diviziei Enterprise Solutions.
In primul trimestru al anului 2006, volumele trimestriale de dispozitive au atins cifra de 215 milioane de unitati la nivelul întregii industrii: o scadere de 12% fata de trimestrul anterior si o crestere de 27% fata de trimestrul I din 2005, conform estimarilor noastre preliminare asupra pietei. Volumele de dispozitive Nokia au atins cifra de 75,1 milioane de unitati în acest trimestru: o scadere de 10% fata de trimestrul anterior si o crestere de 40% fata de trimestrul I din 2005.
Cota de piata a Nokia pe segmentul de dispozitive a fost de 35% in trimestrul I, 2006: o crestere de 1 punct procentual fata de trimestrul anterior si de 3 puncte procentuale fata de trimestrul I, 2005, conform estimarilor noastre preliminare asupra pietei. Vanzarile nete ale Nokia in Statele Unite ale Americii au atins un nivel aproape dublu fata de trimestrul I, 2005. Pretul mediul de vânzare pentru dispozitive a fost de 103 EUR, ceea ce reprezinta o crestere fata de nivelul de 99 de Euro înregistrat în trimestrul al IV-lea din 2005.
"Nokia a avut un trimestru excelent, înregistrând cresteri semnificative fata de trimestrul I din 2005, atât în ceea ce priveste volumele, cât si în ceea ce priveste vânzarile nete si câstigurile per actiune. Datorita dinamismului pietei si soliditatii portofoliului nostru de produse, precum si datorita mecanismelor noastre excelente de implementare a stategiilor, am obtinut rezultate extraordinare – si aceasta într-un trimestru I în general problematic, din cauza fluctuatiei sezoniere", a spus Jorma Ollila, Chairman si CEO Nokia.
"Cota noastra de piata pentru dispozitive a fost de 35% în acest prim trimestru – o crestere de trei puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta realizare ne consolideaza pozitia de lider, la nivel mondial. Nokia resimte in continuare efectele benefice ale diversificarii ofertei sale de produse. In centrul acestui proces se afla portofoliul din segmentul de mijloc. Sunt incantat de succesul strategiei noastre de abordare a noi segmente de piata, demonstrat de rezultatele foarte bune ale dispozitivului multimedia Nokia N70: cel mai important generator de venituri pentru Nokia în acest trimestru si cel mai bine vândut telefon WCDMA din întreaga lume", a adauhat Jorma Ollila.
"Piata globala a dispozitivelor dispune de toate premizele pentru înca un an foarte bun, având în vedere ca se estimeaza o crestere de volum de minimum 15% pentru 2006. Anticipam ca aproximativ 70% din cresterea de volum înregistrata anul acesta la nivelul industriei va proveni din directia pietelor emergente. Intentionam sa ne pastram pozitia de producator-lider pe aceste piete, care au ritmul de crestere cel mai rapid. Competitivitatea pe segmentul de baza, caracterizat de preturi reduse, este esentiala pentru succesul viitor al Nokia pe aceste piete. Activitatile legate de infrastructura sunt, de asemenea, extrem de importante pentru strategia noastra generala de crestere si suntem încântati de rezultatele de vânzari ale diviziei de profil a companiei", a declarat Olli-Pekka Kallasvuo, Presedinte si COO.
Have something to add? Share it in the comments.