Susanele.ro

Nou program informatic privind evidenta fiscala

IT

De la 1 ianuarie va exista un nou program informatic privind evidenta fiscala, a anuntat vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Daniel Chitoiu, marti, in cadrul Seminarului National de Fiscalitate.
Initial, programul trebuia sa intre in vigoare de la data de 1 octombrie, intarzierea datorandu-se nevoii de formare a personalului fiscal in sensul utilizarii acestui nou program.
De asemenea, de la 1 ianuarie va exista un call-center in Bucuresti, ca interfata pentru problemele de aplicare a legislatiei cu care se confrunta contribuabilii, precum si doua centre de asistenta a contribuabililor, in cadrul administratiilor financiare de pe teritoriul sectoarelor 1 si 3 din Bucuresti.
Printre modificarile anuntate in acest context se mai numara depunerea declaratiilor pe hartie si nu pe discheta, incepand cu anul viitor, urmand ca, din a doua parte a anului 2006, acestea sa poata fi depuse si pe e-mail.
In ceea ce priveste depunerea documentelor prin e-mail de catre contribuabili, exista problema semnaturii electronice, pe care autoritatea fiscala nu o poate recunoaste, in prezent. "Semnatura electronica se elibereaza de catre autoritatea de certificare, iar verificarea ei se face prin conectarea on line la aceasta autoritate", a explicat directorul directiei generale de gestiune a Impozitelor si Contributiilor in cadrul ANAF, Robert Hofnar.
In ceea ce priveste organizarea administratiei, Chitoiu a anuntat ca, din 2006, vor exista la nivelul judetelor structuri fiscale pentru contribuabilii mijlocii, respectivi agentii economici cu cifre de afaceri cuprinse intre 20 si 50 de milioane. In prezent, exista structuri pentru marii contribuabili, numarul agentilor economici arondati acestor structuri fiind in jur de 1.500. Personalul care se ocupa de marii contribuabili este insuficient, toate operatiunile cu administatia financiara se fac cu intarziere si se creaza astfel noi probleme, au aratat reprezentantii agentilor economici prezenti la seminar. Nu exista o baza de date centralizata, a mai observat Chitoiu.
"Anul viitor vom avea o baza de date centralizata pentru a evita problemele care se nasc din intarzierile peste termenele legale la restituiri", a explicat acesta.
Intre alte probleme subliniate de reprezentantii agentilor economici se numara lipsa de pregatire a personalului fiscal, lipsurile legislative, lipsa de reactie a autoritatilor in elaborarea de raspunsuri atunci cand acestea sunt solicitate, precum si faptul ca de multe ori legea este interpretata diferit de autoritati locale din zone diferite.
La intalnire au luat parte si directorul Directiei de Indrumare si Asistenta Contribuabili din cadrul ANAF, Mihaela Hutan, impreuna cu adjunctul sau, Suzana Chiriac.
Dialogul dintre agentii economici si oficialii ANAF a avut loc cu prilejul Seminarului National de Fiscalitate organizat, la Sinaia, de Grupul de editura si consultanta in afaceri Rentrop&Straton.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *