Stiri si noutati

Stategia Google – Exista?

IT

Cand Microsoft sau Oracle se avanta pe un segment de piata, acestia pornesc cu o strategie mareata de promovare a produsul sau a serviciului lansat. Cand vine insa vorba de Google, lucrurile stau altfel. Google va lansa eventual o versiune Beta, de multe ori o o versiune care este mai putin avansata decat alte oferte de pe piata, iar targetul va fi foarte ingust, chiar daca produsul respectiv are un potential evident mult mai mare.

Eric Schmidt, CEO la Google, a declarat pentru CNN ca se mandreste cu faptul ca strategia lor nu e limitata si ca lasa loc inovatiilor in multe domenii interesante, in contract cu faptul de a se limita la un singur lucru. Google nu a prea dat detalii despre ce intentioneaza sa faca in viitor, dar presupunerile sunt multe, unele chiar SF. Compania se apuca de ceva nou mai tot timpul: Google Earth, in parteneriat cu NASA, software-ul Google Pack, voice over IP, scanarea cartilor din intreaba lume, etc.

Dupa cum am scris si intr-un articol precedent, intregul castig pe care il are Google vine din publicitate. Aceasta dependenta de reclamele online a fost motivul pentru care Google au cumparat pentru un million de dolari 5% din AOL – pentru a impiedica reclamele generate de AOL sa ajunga la Microsoft. In mod evident, compania vrea sa se diversifice, iar achizitia din aceasta luna a dMarc Broadcasting arata si in ce dierctie vrea sa faca acest lucru: prin reclame in presa tiparita si in televiziune sau radio.

De asemenea, Google experimenteaza si cu revistele, plasand reclame pentru o perioada de proba in reviste ca PC Magazine, Maximum PC, Budget Living si Chicago Sun-Times. Dar telemarketingul sau posta? Daca Google decida sa patrunda pe acest segment de piata, va trebui sa faca acest lucru cu multe precautie Produsele Google de instant-messaging si telefonie pe Internet, Google Talk, sunt gratuite si nu contin publicitate, dar e putin probabil ca aceste lucruri sa ramana asa. Telemarketingul poate nu suna atat de bine, dar este o zona inca neexplorata. Acest lucru se intampla din cauza ca informatiile colectate de Google de la utilizatorii sai sunt atat de vaste incat adevarata problema va fi ce sa nu vanda. Ultimele zvonuri legate de lansarea Google PC in parteneriat cu Wal-Mart au fost vehement dezmintite. Dar din acest punct de vedere, daca Google nu va face o mare lansare de hardware, in mod cert vor exista o multime de dezamagiti.

BizWords

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *