Stiri si noutati

Bill Gates un nume sinonim cu succesul

Oare ce se mai poate spune despre Bill Gates ? Ca a avut o super-idee numita Microsoft si ca din cauza asta are in fiecare an castiguri de peste 36,84 milarde de dolari ?

De la simpla idee si pana la Microsoft Corporation a insemnat – ca in orice poveste de succes – multe renuntari si abtineri. Prima si cea mai mare a fost abandonul scolar: Bill Gates a renuntat in anul doi la studiul la Universitatea din Harvard pentru a pune in practica propriul lui concept de Basic Program si pentru a se dedica unei companii anonime pentru acea vreme: « Micro-soft ». Aceasta companie a fondat-o impreuna cu prietenul sau din copilarie: Paul Allen.

Prin punerea bazelor Microsoft, Bill Gates a fondat, practic, industria de software. In prezent se numeste Microsoft Corporation si are urmatoarea misiune: pe fiecare birou un calculator, si in fiecare calculator cate un pachet de soft numit Microsoft.

Bill Gates a mai prestat si alte activitati in afara Microsoft Corporation. Una dintre acestea ar fi publicarea a doua carti: “The road ahead” in 1994 si “Business @ the Speed of Thought” in 1999. Ultima carte arata absolut toate solutiile pe care le poate oferi un PC in rezolvarea problemelor fundamentale pe care le poate intampina o afacere. Publicata in 25 de limbi si in peste 60 de tari a fost primita foarte bine de critici si considerata un best-seller de catre: “New York Times”, “USA Today”, “The Wall Street Journal” si “Amazon.com”.

Procedurile tehnologice descrise in aceasta carte au fost cedate de catre Bill Gates unor organizatii non-profit pentru a fi folosite in scopuri educative si pentru dezvoltare.

Gates a afirmat in mai multe randuri ca: « Daca esti inteligent si sti cum sa si arati acest fapt, nu prea vad cum ai putea sa nu reusesti tot ceea ce ti-ai propus ». Convingerile lui asupra inteligentei umane si asupra ideei unei munci consecvente, ca si modalitatea de a fi omul potrivit la momentul potrivit, l-au adus acolo unde este si astazi: pe locul intai in topul celor mai bogati oameni din lume.

La sfarsitul anului financiar 2004, Microsoft Corporation a cheltuit nu mai putin de 6,8 milarde de dolari, suma investita in cercetarea de piata si in publicitate. Firmele mai mici declara ca in ciuda faptului ca exista posibiliatatea ca programele porpuse de ei sa fie mai bune decat cele oferite de Microsoft, ei nu vor apuca niciodata sa le scoata pe piata fie din cauza publicitatii pe care o practica cei de la Microsoft, fie din cauza faptului ca aceste programe sunt achizitionate si implementate imediat de Bill Gates.

Orice companie cunoaste in durata ciclului existentei sale perioade de recesiuni si perioade de expansiuni. Este Microsoft o companie care se abate de la aceasta regula printr-o continua expansiune ?

Irina Mateescu – Bizwords

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *