A-ti deschide propria afacere presupune investitii serioase, multa alergatura, mult neprevazut. Sa nu mai vorbim de un plan de afaceri bine pus la punct, de stapanirea domeniului in care vrei sa activezi, de angajarea personalului, de strategii si buget de promovare s.a. In acest context, franciza este o alternativa demna de luat in seama. In cazul BodyShape, francizorii au avut in vedere toate aspectele si pun la dispozitie francizatilor toate elementele necesare: de la aparatura necesara unui astfel de salon, produse utilizate si consumabile, la know-how tehnic si operational, training de specialitate atat pentru personalul angajat cat si pentru management. De asemenea, serviciile si tarifele sunt deja stabilite, la fel si decorul interior.Un factor foarte important: francizorul se obliga sa asigure promovarea prin mijloacele de care dispune. Din aceste motive, succesul s-a produs rapid: prima franciza, BodyShape Decebal si-a inceput activitatea, cea de-a doua – BodyShape Panduri – urmand a-si deschide portile pe 30 ianuarie.
“Obligativitatea contractuala – precum si cea dictata de etica si bun simt – prevede pastrarea intacta a factorilor de identitate (si ma refer aici la toti purtatorii de imagine, de la decor interior, ambianta si personal la materialele de promovare), a calitatii serviciilor si produselor, precum si a preturilor stabilite. Acest lucru inseamna posibilitatea de a oferi clientelor inca de la inceput tot ce este mai bun. In plus, flexibilitatea noastra permite francizatului practicarea de preturi speciale, reprezentand promotiile de lansare”, afirma d-ra Cristina Ungureanu, Brand Manager BodyShape.
“Decizia achizitionarii francizei BodyShape a fost una inteleapta, dificultatile si cheltuielile neprevazute inerente unui nou inceput fiind in foarte mare masura eliminate” declara d-ra Olescu, Branch Manager&Partner BodyShape Decebal. Iata ca tinerii romani incep sa devina intreprinzatori, sa simta pulsul pietei, sa urmeze tendintele si sa faca miscari laudabile. Acest lucru demonstreaza ca nu este nevoie de sume nebunesti de bani si de relatii pentru a-ti deschide o afacere proprie, ci doar de fler si initiativa.
“Ideea s-a nascut in familie, decizia fiind luata impreuna cu sora mea. Lucrurile au mers rapid si fara prea mari dificultati”, isi aminteste Ana Hodorca, Branch Manager&Partner BodyShape Panduri. “Patru prieteni au discutat la o cafea si ideea francizei a aparut fugitiv in conversatie. Totul s-a precipitat iar acum nu ne vine sa credem: pe 23 ianuarie am deschis usile salonului, asteptandu-ne clientele”, povesteste si Nicoleta Olescu. Amandoua sfatuiesc tinerii intreprinzatori sa isi urmeze instinctul, sa actioneze si sa riste putin pentru a castiga. “
De oricare parte te-ai afla, franciza este intr-adevar o afacere buna atata timp cat conceptul este bine inteles si aplicat. Pentru francizor inseamna venituri sigure pe termen lung, precum si intarirea capitalului de imagine; francizatul are la dispozitie consultanta si tot know-how-ul necesar pentru deschiderea afacerii respective, precum si toate avantajele ce decurg din existenta unei imagini si reputatii deja cladite a francizorului, in acest fel evitand startul dificil “de la zero”.
Have something to add? Share it in the comments.