Stiri si noutati

O poveste de succes: ?I?m loving it !? by McDonald?s

Primul fast-food McDonald’s s-a infiintat in 1955 San Benardino, California. Incepand cu acest prim fast-food, Raymond Albert Kroc si fratii McDonald si-au propus sa atinga si sa mentina aproape pe acei oameni care pur si simplu nu stiu sa incetineasca si care traiesc viata la maxim.
Mai mult decat atat, ei au considerat necesar ca lantul de fast-fooduri sa nu fie doar un simplu loc unde se mananca, ci sa devina si sa se impuna ca un mod de viata. Un mod de viata care sa tina pasul cu aceasta lume si sa se adapteze nevoilor si valorilor ei.

In noiembrie 2003 s-a implementat la nivelul tuturor lanturilor McDonald’s o noua strategie: “I’m loving it !”. De ce a fost necesara aceasta schimbare ? Tocmai pentru ca mediul pe care l-au creat de-alungul timpului s-a schimbat: “Cum putem sa mentinem contactul cu consumatorii de Happy Meal, daca nu suntem siguri ca acestia mai sunt inca consumatori de Happy Meal? “, Marina Zara, director marketing McDonald’s Romania. Si in acest moment strategia “I’m loving it !” isi propune sa modernizeze perceptia asupra marcii, calitatii si relevantei brandului in vietile consumatorilor. Ca un obiectiv prioritar, aceasta noua “fata” a McDonald’s isi propune un obiectiv si mai indraznet: sa transforme prietenii brandului in iubiti ai acestuia.

Cum anume ? “In primul rand am identificat acei clienti pe care daca ii lasi, te invata cum sa-ti cresti businessul” , Marina Zara, director marketing McDonald’s Romania. S-au adresat in primul rand tinerilor. Pentru ca tinerii sunt cei care definesc contemporaneitatea unei marci. Strategia “I’m loving it !” s-a conectat la pasiunile tinerilor prin insasi campania realizata pentru implementare si anume prin: radio, TV, presa scrisa.

Ce inseamna “I’m loving it !” ? Inseamna: proaspat, energic, autentic, modern si international. Adica…verde. Pentru a demonstra atributele acestei strategii campania a ales ca imagine unii dintre cei mai apreciati tineri din ziua de azi: Justin Timberlake si Beyonce.

A avut efect? Da, a meritat. Si nu o spun doar declaratiile oficiale ale companiei, o spun si cifrele. A avut un impact pozitiv asupra imaginii: a contribuit la notorietatea spontana a marci cu pana la 80% si in sondaje restaurantul McDonald’s a iesit ca fiind locul preferat de consumatorii de fast-food in proportie de 65%. Si ce era mai important: vanzarile au crescut cu mai mult de 10%.

“Nu se pot obtine rezultate noi facand lucruri vechi”, Albert Einstein.

Irina Mateescu – Bizwords 

 

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *