Stiri si noutati

Orangina in Romania

Daca ati intra intr-un hipermarket si cineva v-ar convinge sa achizitionati o bautura carbogazoasa numita « Naranjina », ati ramane cu siguranta surprins, mai ales pentru ca la prima vedere numele acesteia nu va spune nimic. Daca persoana respectiva ar mai adauga la dialogul sau de persuasiune ca: « Aceasta este una dintre cele mai bine vandute bauturi racoritoare din lume », surprinderea s-ar transforma in uluire, pentru ca numele bauturii, din nou, nu spune nimic relevant.

Si asta pentru ca putini stiu ca numele initial al binecunoscutei bauturi « Orangina » era « Naranjina ». Explicatia este simpla: originea produsului este algeriana. Dateaza din 1936, anul in care micuta sticla rotunda a facut inconjurul Africii. Treptat aceasta s-a instalat in Franta, chiar daca inventia a fost patentata de un spaniol.

Multi consumatori ai produsului care in anii ’80 se aflau la varsta adolescentei il asociaza indisolubil cu dansul Lambada. Orangina a promovat acest dans impreuna cu postul de televiziune TF1. In anul 2001 Cadbury Schweppes a achizitionat Orangina Pampryl. Aceasta achizitie s-a dovedit benefica de ambele parti: s-a situat pe locul II in Franta in acelasi an si a urcat considerabil si in celelalte tari pe care patrunsese pana in acel moment. De-a lungul anilor, Orangina a facut inconjurul lumii gasindu-se in prezent pe aproape toate continentele: de la Statele Unite ale Americii si Europa pana la Africa, dar si in tari asiatice: Thailanda, Malaysia si Hong Kong.

Orangina s-a lansat anul acesta in luna iunie si in Romania deschizand un nou segment de piata: acela al bauturilor racoritoare cu un continut bogat in suc si pulpa de portocala usor carbonatat, si aport scazut de zahar. Reteta de productie este unica si bautura este comercializata intr-o sticla « vedeta » cunoscuta sub numele de sticla Bulby. Majoritatea marcii Orangina se vinde sub forma acestui ambalaj. Lansarea in Romania s-a realizat printr-o campanie de teasing in outdoor. Astfel, atat in Bucuresti cat si in cele mai importante orase ale tarii au montat, in cele mai populate piete publice sticla « Bulby » in mari dimensiuni. Aceasta campanie de teasing va fi urmata de o campanie publicitara. Agentiile cu care Orangina va lucra sunt: Tempo Advertising pentru ATL si PR si ProMarket pentru BTL. Va aparea in curand si spotul TV realizat special pentru Romania.

Prin prezenta ei in Romania, bautura carbogazoasa Orangina isi duce mai departe mostenirea mediteraneeana: unicitate, prospetime si sanatate. Traditia si experienta acumulate in peste 60 de ani de existenta vor avea un cuvant greu de spus in castigarea segmentului de piata de 5% pe care si l-a propus sa-l cucereasca in Romania.

Irina Mateescu – Bizwords 

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *