In toate tarile dezvoltate, conceptual de hipermarket a avut mult succes si a contribuit in mare masura la cresterea Produsului Intern Brut si la dezvoltarea stilurilor de viata si a modurilor de consum. Pentru marile grupuri de retail din intreaga lume: grupul german Metro, grupurile frantuzesti Hyparlo si Louis Dalhaize, Romania reprezinta o axa de dezvoltare pentru lantul lor de hipermarketuri si asta din cauza pietei aflata in continua crestere.
Cumparatorii impatimiti din Romania au la dispozitie diferite diviziuni ale celebrelor grupuri: Carrefour principalul francizat al grupului Hyparlo, din partea grupului german Metro: Metro Cash&Carry, liderul mondial al vanzarilor angro cash&carry si divizia de bricolaj a companiei: Praktiker. Pe langa acestea a mai intrat pe piata si « cel mai mare hipermarket din Romania », Cora membra a grupului Louis Dalhaize. Acesti mari retaileri, se vor confrunta in curand cu o concurenta si mai acerba: Tesco si Wal-Mart vor fi peste doi ani in Romania. Tesco unul dintre cei mai mari retaileri din Marea Britanie, va deschide in Romania un prim hipermarket. Intentii similare au si concurentii principalii Tesco, Wal-Mart. Principalul motiv pentru care cele doua grupuri nu au fost inca prezente pe piata romaneasca este interesul pe care acestia l-au manifestat pentru pietele din China si India. Intrarea pe piata autohtona a celor doi mari retaileri anunta modificari de preturi atat in ceea ce priveste produsele comercializate in supermarketuri si hipermarketuri, dar si pe piata imobiliara.
Astfel de investitii pe piata romaneasca nu poti fi decat benefice. Mai mult decat atat, reteaua de hipermarket Carrefour are si un sistem de colaborare cu furnizorii autohtoni. De fapt, principalii furnizori sunt cei autohtoni. Acest demers de colaborare prezinta beneficii pe ambele parti: comerciantul reuseste sa se adapteze la gusturile clientilor, iar furnizorii castiga noi canale de desfacere. Prin sortimentele alese, Carrefour cauta sa stabileasca un echilibru intre marci. Pentru a acoperi o cerere masiva de produse universale foarte cunoscute de consumatori sunt prezente cele mai reprezentative marci nationale, dar si marci regionale si locale.
Carrefour Global Sourcing Liaison Office este o directie independenta a grupului Carrefour care are ca obiectiv stabilirea, urmarirea si dezvoltarea relatiilor comerciale directe intre grupul francez si producatorii mici, mijlocii si mari din Romania. Aceasta directie a lansat in Romania un program de parteneriate cu producatorii mici si mijlocii in vederea promovarii produselor acestora in reteaua companiei, mai ales in magazinele din Europa si America Latina. Programul a fost lansat in anul 2000 si beneficiaza de sprijinul unor Camere de Comert si Industrie din Romania pentru facilitarea accesului la informatiile privind activitatea potentialilor parteneri. In cadrul programului, sectoarele avute in vedere de conducerea companiei sunt: textile, tricotaje, confectii, articole de menaj, mic mobilier, bunuri de larg consum nealimentare si neigienice.
Irina Mateescu – Bizwords
Have something to add? Share it in the comments.