Susanele.ro

Povesti de succes: Cinematografia

-O afacere care deruleaza kilometri intregi de ”opiu” optic-

Cinematografia este considerata cea mai noua dintre arte. S-a format in plina afirmare a societatii industriale. Cinematografia s-a dezvoltat diferit, devenind mai mult sau mai putin o industrie, in functie de contextul politic prezent la nivelul statului respectiv sau al intregului continent. In functie de temele abordate, pe care contextul politic le permitea, filmele puteau avea un succes national sau chiar mondial.

Cinematografia a devenit treptat o mare afacere prin aparitia filmului sonor. Desi europenii au fost primii in acest domeniu, americanii au reusit sa-i depaseasca deoarece abordau teme mai serioase, mai complexe si erau mult mai bine realizate din punct de vedere tehnic.
Filemele americane au avut un impact serios, demonstrand ca cinematografia nu este un domeniu neutru, ci si o forta morala si politica cu influenta asupra unor probleme deosebit de importante. Multe filme, mai ales cele cu tematica rasisita, au fost la inceput interzise provocand un scandal imens.

Industria cinematografica avea sediul la Hollywood, in California, clima de acolo permitand filmarile in tot cursul anului reducandu-se altfel unele cheltuieli. In creatiile cinematografice s-au impus cateva mari studiouri, ca de exemplu Universal Pictures si Warner Bros, care fabricau pe banda rulanta cele mai populare filme ale vremii.

Primul razboi mondial a paralizat industria cinematografica europeana si astfel Hollywood a facut importanti pasi inainte, filmele lor atragand un numar urias de oameni. Genurile care au facut valva in istoria filmului sunt: muzicalurile, comediile, westernurile, dramele personale si dilemele personale.
Muzicalurile au cucerit din prima, mai ales publicul feminin, pentru ca prezentau dansul de scena intr-un fel nemaivazut pana atunci. Comediile imbinau jocurile uluitoare de cuvinte si comicul de situatie.

In general industria cinematografica nu a fost atinsa de crizele economice si astfel tema principala a ramas in continuare evadarea din banalul cotidian.

Cinematografia a creat staruri, iar fiecare star de calibru are in jurul sau o adevarata industrie. Cele mai indragite vedete apartin epocii de aur a Hollywoodului: Shirley Temple, Fred Astaire, Marlyn Monroe, Marlene Dietrich, Vivien Leigh, Clark Gable, Jack Lemmon si multi altii. Acestia au devenit, datorita cinematografiei, lideri de opinie si erau de multe ori folositi pentru a exprima parerea unui cerc de interese sau altul.

Marile companii in dorinta de a creste vanzarile produselor si serviciilor sale, le-au asociat imaginea unor persoane cunoscute, de preferinta actori sau cantareti. Un exemplu concludent in acest sens il reprezinta companiile franceze de cosmetice: Estee Lauder si L’Oreal, care contra unor sume destul de generoase au atribuit produselor imaginea fie a lui Liz Hurley sau Minnie Driver, fie a lui Charlize Theron.

Cinematografia va ramane o afacere profitabila si, spre uimirea multora, se sustrage unui ciclu economic obisnuit, necunoscand pana in prezent marii perioade de recesiune, tocmai din cauza faptului ca atrage oamenii de rand cu stralucirea si opulenta actorilor pe care ii promoveaza.

Irina Mateescu – Bizwords

 

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *