Susanele.ro

Dupa ce a primit avizul de mediu, Pasajul Basarab este ?curtat? de 21 firme

Cu toate reclamatiile depuse de locuitorii din zona Nicolae Titulescu, proiectul Pasajului suprateran Basarab a intrat in linie dreapta dupa ce Primaria a publicat, luni, in "Monitorul Oficial" al Uniunii Europene anuntul organizarii licitatiei.
Pana ieri dupa-amiaza, 21 de operatori interni si internationali cumparasera caietul de sarcini pentru demararea lucrarilor la unul dintre cele mai ambitioase si controversate proiecte ale Capitalei.
Ofertantii interesati mai au timp pana la 15 martie sa cumpere caietul de sarcini. Primarul Adriean Videanu anuntase, inca de la primirea avizului de mediu, ca municipalitatea a impus conditii stricte de participare la licitatie si de executie a lucrarilor.
Toate firmele care au achizitionat caietul de sarcini au fost obligate sa depuna o garantie de participare de cinci milioane de lei si sa faca dovada ca au mai derulat proiecte de asemenea anvergura in ultimii cinci ani, in domeniul constructiilor de poduri, viaducte si sosele suspendate.
Municipalitatea va acorda executia pasajului, in a doua jumatate a lunii martie a acestui an, participantului la licitatie care depune cea mai buna oferta din punct de vedere tehnico-economic, dar si care prezinta cel mai redus termen de executie a lucrarilor.
Un pasaj mai scump cu 100 milioane euro Potrivit specialistilor din Primaria Capitalei, lucrarile vor dura aproximativ trei ani si vor costa municipalitatea peste 178 de milioane de euro.
Fata de proiectul inaintat de fostul primar general, Traian Basescu, Pasajul in "era" Adriean Videanu va costa cu 100 milioane de euro mai mult, va avea o lungime totala de 1900 de metri (va lega Soseaua Nicolae Titulescu de Soseaua Grozavesti) si va presupune lucrari suplimentare de refacere a infrastructurii stradale pe unele artere principale.
Primaria a alocat deja 12 milioane de euro pentru refacerea anumitor portiuni din Soseaua Nicolae Titulescu, Soseaua Orhideelor, Calea Plevnei si Calea Giulesti, strazi care, desi recent reabilitate, vor inghiti acesti bani pentru ca vor fi afectate de constructia pasajului.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *