Susanele.ro

Veniturile operatorului de telefonie mobila Orange Rom?nia vor atinge un miliard de dolari, la 31 decembrie

Veniturile operatorului de telefonie mobila Orange Romania vor atinge, la finele anului 2005, un miliard de dolari, in crestere cu aproape 25 la suta fata de 2004 cand acestea s-au cifrat la 774 milioane dolari, a declarat, pentru Rompres, directorul executiv al Orange Romania, Richard Moat.
In ceea ce priveste numarul de clienti, Orange Romania este in acest moment lider de piata cu 6,22 milioane, pana la sfarsitul anului estimarile companiei arata atingerea unui numar de peste 6,6 milioane clienti. "Anul viitor cresterile vor inregistra procente mai mici atat in ce priveste numarul de clienti cat si veniturile datorita atingerii unui nivel de penetrare ridicat", a precizat Moat.
Totodata, investitiile totale realizate de Orange pana in prezent in Romania se ridica la 1,230 miliarde de dolari, numai pentru 2006 nivelul acestora fiind estimat la peste 200 milioane dolari.
Potrivit directorului executiv al Orange Romania, investitiile vor fi axate anul viitor pe extinderea retelei EDGE la nivel national si lansarea 3G, pentru extinderea lantului de magazine proprii precum si lansarea de noi produse si servicii.
"Una dintre cele mai importante reusite din anul acesta pentru Orange Romania a fost consolidarea pozitiei de lider, compania reusind sa ia un avans de 700.000 de clienti. Acesta este un succes daca luam in considerare faptul ca la sfarsitul anului trecut diferenta fata de principalul sau competitor era de doar 28.000 de clienti", a precizat Richard Moat.
O alta reusita pentru Orange Romania in 2005 a fost extinderea retelei de banda larga la 33 de orase si cresterea penetrarii serviciilor de date prin lansarea unui portal WAP mult mai dinamic – Orange World, scaderea tarifelor la pachetele de GPRS si EDGE precum si introducerea serviciilor de date si pentru clientii Prepay. Totodata, Orange a lansat in acest an mai multe produse si servicii prin care s-a diferentiat fata de competitorii sai cum ar fi: Orange Web Shop si Web Care, Orange Film, Value Bundle, Mesaje Aniversare, SIM Agenda Back-up, My Page.
In privinta nerealizarilor, directorul executiv al companiei a precizat ca Orange isi stabileste strategiile in functie de evolutia pietei si de asteptarile clientilor. "Sunt efectuate sistematic studii de piata si analize complexe care ne ajuta la conturarea de produse si servicii care sa vina in intampinarea asteptarilor clientilor astfel incat sa ne asiguram de succesul acestora. Rezultatele financiare excelente si numarul de clienti in continua crestere demonstreaza faptul ca strategiile comerciale adoptate de Orange Romania se bucura de succes in randul clientilor", a explicat Moat.
La sfarsitul lunii iulie 2005, reteaua Orange acoperea aproape 80 la suta din teritoriu si 96,6 populatie, ariile deficitare de acoperire fiind zonele rurale, comunele de pana la 4.000 de locuitori, din zone de deal sau munte. O parte din aceste zone vor fi acoperite in 2006 deoarece Orange pune un accent deosebit pe penetrarea telefoniei in zonele rurale. "Consideram ca prin accesul la servicii de comunicatii, comunitatile au de beneficiat si acestea vor fi impulsionate in dezvoltarea lor economica. De altfel, Orange este singurul operator furnizor de Serviciu Universal care a dezvoltat telecentre pentru zonele defavorizate", a spus Richard Moat.
In ceea ce priveste rata de penetrare, daca pana la sfarsitul anului aceasta va ajunge la 60 la suta conducerea Orange estimeaza ca anul viitor va atinge 75 la suta tinand cont ca numarul de clienti a crescut cu peste 42 la suta in 2005, la fel ca si valoarea traficului de voce.
Tot in 2006, Orange intentioneaza sa creasca portofoliul de servicii de date si acces la internet adresate atat segmentului privat cat si celui business si sa dezvolte cea mai mare retea mobila broadband. O alta directie importanta pentru Orange in urmatorul an Orange o reprezinta dezvoltarea de aplicatii si continut adecvat pentru telefonul mobil: servicii video, live-TV, muzica, servicii de divertisment care sa se potriveasca cerintelor clientilor. Orange va continua strategia de extindere a retelei de magazine proprii prin deschiderea de noi shopuri Orange in toate judetele din Romania.
In ceea ce priveste evolutia pietei de comunicatii in 2006, anul viitor ritmul de crestere al pietei de telefonie va inregistra o evolutie mai ponderata datorita atingerii unui nivel de penetrare ridicat, estimeaza directoul executiv al companiei Orange. Anul va fi caracterizat de o competitie accentuata ca urmare a rebrandarii a doi operatori si lansarea a inca doua licente 3G. "O provocare va fi exploatarea in mod optim a noilor tehnologii (3G, HSPDA, WiMax) astfel incat clientii sa adopte serviciile de ultima generatie. Conform declaratiilor si estimarilor operatorilor mobili de pe piata comunicatiilor din Romania, apreciem ca suma veniturilor operationale pe primele noua luni ale anului 2005 este de 1,5 miliarde dolari.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *