Stiri si noutati

Cuponingul patrunde pe piata de retail din Romania

Cuponingul este un instrument integrat mixului de marketing menit sa aduca valoare adaugata companiilor care desfasoara campanii promotionale. In tarile occidentale, cuponingul este utilizat pe o scara larga si reprezinta o utilizare alternativa la promotiile clasice.
Acest mecanism promotional prezinta avantaje certe pentru fiecare parte implicata. Astfel, consumatorii vor beneficia de reduceri destul de semnificative la bunurile de larg consum si vor avea acces la informatie mult mai usor. O campanie de cuponing beneficiaza de o promovare mai directa si mai clara. Producatorii care vor lansa ofertele promotionale vor avea parte de un efect imediat: cresterea volumului de vanzari la produsele incluse in promotii. Un alt avantaj al implementarii de catre producatori a unei astfel de solutii de marketing il reprezinta reducerea costurilor in ceea ce priveste administrarea propriilor promotii. In sensul cresterii vanzarii vor beneficia si marii retaileri.

Cuponingul a aparut acum 100 de ani in SUA, fiind inventat de Coca-Cola. In anul 2003 in Statele Unite ale Americii s-au folosit 3,5 miliarde de cupoane. In Romania acest gen de actiuni au debutat in aprilie 2004. 56% dintre americani atunci cand isi compun lista de cumparaturi iau in calcul si prezenta cupoanelor. Pionieratul ii apartine colaborarii intre CuponPro si Novensys. CuponPro este prima casa de compensatie pentru cupoane din Romania. Compania ofera un pachet complet de servicii pentru promotiile pe baza de cupoane: procesarea cupoanelor, distribuirea cupoanelor, o retea nationala de magazine care vor accepta cupoanele, acorduri cu companiile care doresc sa-si promoveze produsele prin intermediul cupoanelor si servicii de consultanta privind realizarea promotiilor bazate pe cupoane. Novensys in schimb, a pus la dispozitie un sistem informatic complet special dezvoltat pentru acest instrument de marketing. Novensys asigura infrastructura infromatica a serviciului Cupon Pro, punand la dispozitie o solutie integrata de management al informatiilor prin care se gestioneaza intregul proces de cuponing, precum si relatia cu toti cei care intervin in desfasurarea acestuia. Intr-un astfel de business interactioneaza magazine, clienti, banci, iar fluxul de date este foarte mare si rapid.

In prezent reteaua de cuponing initiata de “CuponPro” numara aporximativ 619 magazine la nivel national, dintre care 388 sunt situate in Bucuresti. Printre aceste lanturi de magazine se numara Carrefour, La Fourmi si Cristim. Publicatiile in care sunt inserate cupoanele promotionale sunt: Adevarul, Evenimentul Zilei, Liberetatea, Ziarul, Cuget Liber, Transilvania Expres si Infromatia Brasovului si cuprind 7 marci de bunuri de larg consum: Pepsi, Prigat, Skol, Dobrogea, Pate Sibiu, Pate Bucegi si Madex. Consumatorii pot intra in posesia unor astfel de cupoane in fiecare zi de joi.
Romanul este foarte constient de promotii si de reducerile de pret, iar uneori ia in calcul chiar si costurile unitare si este constient de diferentele de pret intre marii retaileri. Romanul este sensibil la orice crestere sau reducere a pretului si este dispus sa foloseasca cupoane atat timp cat acestea aduc un beneficiu interesant. Ramane de vazut si de analizat receptivitatea consumatorilor romani la acest nou instrument de marketing.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *