Susanele.ro

Piata romaneasca a obiectelor de lux

“”>Romania aproape ca nu conta pe piata masinilor de lux in urma cu cativa ani, dar in prezent a ajuns sa asimileze aproximativ 4.000 de masini de lux anual.
Totalul pare ridicol in comparatie cu peste 600.000 de unitati, cat vinde fiecare brand in parte in vestul Europei. Tendintele sunt totusi de crestere, si intrarea in UE ar putea consemna o dezvoltare semnificativa a pietei de lux.
O masina de lux reprezinta, de cele mai multe ori, un blazon pentru cei cu un venit consistent si cu o pozitie sociala pe masura. Din acest motiv, sunt preferate anumite marci de automobile care satisfac gustul clientului roman in materie de prestigiu, traditie si performanta, cum sunt Mercedes, Audi si BMW. In 2005, cele trei branduri au vandut fiecare in jur de 1.300 de unitati, dupa ce in 2004 doar Mercedes reusea sa depaseasca 1.000 de unitati.
O ascensiune demna de mentionat inregistreaza Audi, atat pe plan european, cat si la nivelul tarii noastre, marca din Ingolstadt reusind sa surclaseze Mercedes, pentru prima data de cand cele doua vand masini la noi. BMW ramane lider atat in Europa, cat si in Romania, insa pozitia sa nu este tocmai stabila. In schimb, romanii par sa fie campioni absoluti la cumpararea offroad-urilor de lux. Mai cheltuitori decat ungurii, cehii, slovacii sau polonezii, romanii nu-si aleg jeep-urile doar pentru a rezista in hartoapele de pe sosele, ci si pentru etala un nivel de viata potrivit modelului de limuzina ale masinilor 4×4.
Daca in ceea ce priveste nivelul de trai al populatiei, Romania e inca departe de tari precum Cehia, Polonia sau chiar Ungaria, cand vine vorba de cumparat masini de lux, bogatii nostri ii bat, de la mare distanta, pe ai lor.
Analizand datele furnizate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) pentru Romania, Polonia, Cehia, Ungaria si Slovacia, se observa in primul rand ca ponderea automobilelor 4×4 in totalul vanzarilor (trei la suta) din tara noastra este mult mai mare decat in celelalte tari din regiune (1,22 la suta – 2,48 la suta).
In ce priveste articolele de imbracaminte de lux, parfumurile straine sau bijuteriile, este suficienta o plimbare prin Bucuresti, pe Bulevardul Magheru sau pe Calea Victoriei, pentru a avea o imagine a ofertei in acest segment comercial. Chiar daca nu au inca un specific comercial bine conturat, atat Magheru, cat si Calea Victoriei incearca sa imprumute din stralucirea arterelor similare din alte capitale ale lumii. De altfel, Magheru si Victoriei sunt printre primele locatii vizate de companiile straine de profil care se pregatesc sa intre in Romania. Insa ceea ce frapeaza pe oricine se afla in cautarea unei locatii pe aceste artere sunt chiriile ridicate. Cei care au cumparat imediat dupa 1990 magazine pe cele doua high-street-uri ale Bucurestiului au dat lovitura. Acum, chiriile de aici sunt printre cele mai ridicate din lume.
Un calcul simplu arata ca, pentru un spatiu de 30 de metri patrati, un comerciant scoate anual din buzunar o suma de 43.200 de euro. Intr-un clasament intocmit de Cushman&amp

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *