Stiri si noutati

Cafeneaua bancara in Romania, intre business si lifestyle pur si simplu

BT Cafe, BRD Cafe (Centro) si BCR Cafe (Turabo) sunt marcile de cafenelele bancare – in ordinea aparitiei – care sunt disponibile in prezent pe piata de retail din Romania, deocamdata doar in Bucuresti (toate trei brandurile) si in Constanta (doar BT Cafe, care are un plan similar si pentru Cluj-Napoca). Conceptul in sine, intens mediatizat in ultimul an, a fost aplicat pentru prima data in Romania de Banca Transilvania, prin cafeneaua bancara deschisa in zona Piata Dorobanti, in Bucuresti. Modelul de business este simplu si eficient: un spatiu gen cafenea-bar, cu deschidere stradala generoasa (pe colt), in zona centrala si care va ingloba (cu separare sensibil delimitata) o agentie bancara propriu-zisa.

In prezent, cafenelele bancare din Bucuresti (si chiar si cea din Constanta, desi la un nivel mai redus) sunt mereu pline cu oaspeti, care au posibilitatea de a citi ziarele zilei, de a lucra pe laptopul personal, de a discuta afaceri, de a urmari cotatiile bursiere si valutare in direct ori de a vedea la TV stiri si emisiuni de specialitate pe programe de nisa – Realitatea TV, N24, CNN, Antena 3, Boomberg. Vizitand toate cele patru spatii invocate, dar analizand si diversele relatari din presa scrisa, reporterii www.SMARTfinancial.ro si www.SMARTbank.ro au remarcat insa ca aceste cafenele bancare nu au succes numai din cauza clientilor targetati, dar si pentru ca locatiile sunt des frecventate de persoane cu posibilitati financiare medii si mari, dar fara nicio legatura cu mediul business. Cafeneaua bancara nu este mereu bancara, este si cafenea propriu-zisa, astfel ca devine uneori element de lifestyle si mizeaza mai degraba pe conceptul de VIP. Preturi mari (dar nu mai mari decat in alte cafenele ne-bancare), lume "buna", nume cunoscute din show-biz, dar si coordonate business – toate se intalnesc in cafenelele bancare. In ciudat faptului ca reprezentantii bancilor BRD, BCR si Banca Transilvania au subliniat mereu ca o proportie covarsitoare din clienti reprezinta segmentul business, realitatea nu este chiar asa.

Chiar daca majoritatea apartine respectivului segment invocat, categoria ne-targetata oficial este uneori mai vizibila, mai galagioasa, se remarca mai mult decat persoanele sobre din mediul de afaceri care chiar nu isi doresc sa fie in centrul atentiei. Astfel, nu mai mira pe nimeni ca, cu cateva zile in urma, la una dintre aceste cafenele bancare, un televizor era blocat pe… o telenovela, la Antena 1, in jurul dupa-amiezii. La cererea clientilor.
Sursa: SMART banc

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *