Susanele.ro

Romania a incetat sa mai reprezinte o piata turistica atractiva

“”>Romania a incetat sa mai fie o destinatie turistica atractiva din cauza concurentei, a ofertei limitate, infrastructurii si serviciilor necorespunzatoare, potrivit strategiei de dezvoltare a turismului romanesc publicata de Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT).
Potrivit strategiei, oferta turistica romaneasca se confrunta cu mai multe probleme. Toate tipurile de programe oferite de Romania intampina o concurenta acerba pe pietele vest-europene, in timp ce destinatiile concurente ofera o gama variata de facilitati pentru toate categoriile de turisti.
De asemenea, oferta romaneasca este relativ limitata, restransa la cateva statiuni, iar in cadrul acestora doar la cateva hoteluri. Serviciile sunt inferioare celor de pe destinatii concurente precum Bulgaria, Turcia, Grecia sau Cipru, in timp ce agrementul nu se ridica la nivelul ofertei din alte destinatii. La aceste probleme se adauga infrastructura tehnico-rutiera necorespunzatoare, lipsa unor hoteluri de confort superior in marile orase si in statiunile turistice de interes international.
Din punct de vedere al raportului calitate-pret, Romania a incetat sa mai fie o piata turistica atractiva.
Strategia sintetizeaza principalele cauze datorita carora, comparativ cu celelalte tari central si est europene, Romania se prezinta modest in ceea ce priveste performantele economice ale industriei turismului: lipsa unui program de actiuni coerent si stabil privind dezvoltarea turismului si lipsa fondurilor de investitii destinate dezvoltarii modificarii si reabilitarii infrastructurii generale si specifice, ca urmare a procesului lent si complicat al privatizarii, aplicarii unei fiscalitati neadecvate, inexistenta unor facilitati in domeniul creditelor bancare.
Totodata, reforma sectorului turistic a demarat tarziu, chiar daca anumite incercari de reforma economica au fost facute inca de la inceputul anilor ’90, insa durata de aplicare a lor s-a intins pe o perioada foarte mare de timp.
Reprezentantii ANT considera ca domeniul turistic nu s-a dovedit a fi foarte atragator pentru investitorii straini (sub unu la suta din capitalul in valuta subscris in perioada 1990-2000 pe total economie). Pe piata romaneasca sunt practicate dobanzi bancare foarte ridicate si, deci, neatractive, in paralel cu deprecierea permanenta a monedei nationale, precum si persistenta unei rate ridicate a inflatiei.
Turismul din tara noastra sufera si prin durata mare necesara reconstituirii proprietatii private in cazul activelor nationalizate, scaderea puterii de cumparare a populatiei si reordonarea prioritatilor si reorientarea unei parti a cererii turistice interne catre destinatii externe.
Reprezentantii ANT ofera si solutii pentru redresarea turismului romanesc, care tin de o strategie indrazneata, proprie sectorului, stabilita cu concursul responsabililor la nivel operational, care sa ofere o viziune, un model capabil sa orienteze productia si comercializarea produselor turistice.
Romania poate miza pe resursele sale naturale si culturale, pe imbunatatirea conditiilor si serviciilor de cazare si nu numai, si nu in ultimul rand pe modernizarea infrastructurii, pentru a facilita accesul in zonele cu potential turistic, dar si pe o activitate de prezentare interna si internationala a potentialului turistic.

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *