Industria ospitalitatii din Romania se afla in fata unei sanse istorice de redefinire si dezvoltare, insa lipsa unei strategii nationale si a personalului calificat poate face ca tara noastra sa piarda iarasi trenul, apreciaza Paul Marasoiu, presedintele firmei de consultanta Peacock Hotels. Pe de alta parte, operatorii din turism considera ca Romania poate sa profite de actualul context international al luptei antiteroriste, pentru a deveni o destinatie turistica cautata in special de europeni, care se pot reorienta spre oferta autohtona in detrimentul tarilor din Orientul Mijlociu si nu numai.
Investitii de 1,1 miliarde euro, pana in 2009
"Este insa esential ca mediul de afaceri si autoritatile sa ia in calcul serios fructificarea unei sanse actuale reale – dupa atatea alte oportunitati pierdute – ca Romania sa devina vizibila pe piata mondiala in 2006 si sa ajunga destinatia vedeta a Europei de Est in termen scurt, data fiind presiunea concurentei. Este un moment decisiv, pentru ca volumul in crestere al investitiilor de profil si mutatiile actuale in obisnuintele si optiunile de calatorie globala determinate de seismele politico-sociale", a declarat, ieri, Paul Marasoiu. In 2005, potrivit previziunilor Peacock, volumul investitiilor in infrastructura turistica a atins circa 400 milioane de euro, nivel comparabil cu previziunile pentru anul in curs. Anul trecut au fost puse in functiune peste 1.500 de camere in structuri hoteliere clasificate, fiind preferate unitatile de trei si patru stele. Trendul de dezvoltare va continua si in perioada 2006-2009, pentru care sunt asteptate investitii cumulate in industria ospitalitatii (proiecte hoteliere, reconstructia unor vechi zone urbane, reabilitare situri istorice, constructia infrastructurii pentru noi regiuni de turism rural), de peste 1,1 miliarde de euro.
Sursa: Gardianul“
Have something to add? Share it in the comments.