Stiri si noutati

Turism bazat pe solutii online – perspective romanesti in anul 2006

Produsele de calatorie si distributia online – o pereche perfecta. Beneficiind de confort, siguranta, diversitate, promptitudine, puterea de a alege, turistii au astfel o modalitate mult mai simpla de a gasi informatii. Principalele aspecte de care trebuie sa tina cont agentiile de calatorii pe fondul schimbarilor din ultimii ani, a spus Ruxandra Nicolescu, General Manager Octopus Travel, sunt acceptarea schimbarilor si "agentiile inteligente". Discursul reprezentantei Octopus Travel s-a consemnat in cadrul unei conferintei complexe sustinute de revista Business Travel Romania in ultima zi a lunii martie 2006, la World Trade Center – Sofitel Bucuresti.

Schimbarile profunde sunt faptul ca turismul se dezvolta din ce in ce mai mult spre business si explozia tehnologica. iPod-ul, televiziunea interactiva – foarte cautata in Statele Unite -, telefoanele mobile, internetul, telefonia video, blogurile sunt toate imprimante automate prin satelit pentru bilete, devin toate trenduri pentru servicii e-tourism. Despre clienti, Ruxandra Nicolescu declara ca cei noi sunt majoritatea din clasa business, fara fidelitate a brandului, cei cu putin timp si multi bani, deci cu vacante scurte.

Alta gama de turisti sunt cei peste 50 de ani, care practica turismul pentru relaxare, cel cultural sau ecologic si care, si ei, se indreapta spre mediul online. "Rostul nu mai este calatoria in sine, ci o experienta personalizata – sa inveti sa gatesti, sa mulgi vaca", a mai declarat Ruxandra Nicolescu. Din partea companiei Worldspan, Catalin Bliort a prezentat influenta GDS-urilor asupra afacerilor din turism si astfel de tehnologii, precum Worldspan Go! si Worldspan Trip Manager.

Andrew Wong, reprezentant al companiei Galileo International, a vorbit despre mediul turistic schimbator din Romania si Europa. Compania a deschis de curand o filiala si in Bucuresti, alegand Romania din cauza indicatorilor economici puternici si a candidarii la Uniunea Europeana, fapt ce incurajeaza turismul corporatist si, de asemenea, cresterea numarului tranzactiilor pe internet platite cu cardurile.

Mihai Costar, QCNS, a prezentat beneficiile rezervarilor prin ofertele de pe internet. "Rezervarile sunt o problema de alegeri – si internetul ofera o infinitate de alternative. Dar pentru a face o alegere de succes, trebuie sa tii cont de parametrii fixati, cum ar fi costul, confortul si securitatea. Toate acestea sunt explorate, dezvoltate si ilustrate". QCNS este un sistem de rezervari online cu 300 de clienti pe zi din intreaga lume, sistem ce permite consumatorilor sa caute pe harta diverse locatii.

In program au mai figurat Michael Visconti, Burgundy Global, care se ocupa cu rezervarea, comunicarea si plata transporturilor, Malin Malineanu, New Concept Travel, despre implementarea procesului GDS in Romania, Irinel Bucur, WebArtWiz, cu sfaturi privind siteurile agentiilor hoteliere, Klaus Berghoffer, SmartView, despre riscurile si beneficiile e-commerce-ului, Andreea Dinu, e-Payment, dezvoltat de GECAD, despre acceptarea platilor cu carti de credit online, Bogdan Vladescu si Valentin Ion, BRD, despre urmarirea cursului banilor de la cel ce face rezervarea la cel ce furnizeaza serviciul turistic si Antonio Eram, DotCommerce, despre prevenirea fraudelor.
Sursa: Smart Financial

Have something to add? Share it in the comments.

Your email address will not be published. Required fields are marked *